نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorغلامی فشارکی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorمحمدیان, معصومهfa_IR
dc.contributor.authorآقامیری, زهرهfa_IR
dc.contributor.authorحبیبی, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorسادات انوری, سمیهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-24T01:21:31Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-14T01:21:41Z
dc.date.available1399-08-24T01:21:31Zfa_IR
dc.date.available2020-11-14T01:21:41Z
dc.date.issued2012-07-01en_US
dc.date.issued1391-04-11fa_IR
dc.identifier.citationغلامی فشارکی, محمد, محمدیان, معصومه, آقامیری, زهره, حبیبی, مهدی, سادات انوری, سمیه. (1391). رابطه بین نوبت کاری و رضایت شغلی در کارکنان خدمات درمانی نظامی. فصل‌نامه طب انتظامی, 1(2), 97-104.fa_IR
dc.identifier.issn2228-6241
dc.identifier.issn2383-3483
dc.identifier.urihttp://teb.police.ir/teb/article-1-95-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/656581
dc.description.abstract مقدمه: در این مقاله قصد داریم تا به مطالعه رابطه نوبت کاری و رضایت شغلی در کارکنان خدمات درمانی نظامی بپردازیم مواد و روشها: این مطالعه بر روی 301 نفر از کارکنان یک بیماران فوق تخصصی نظامی بصورت مقطعی در زمستان  سال 1389 و با استفاده از نمونه گیری تصادفی طبقه ای انجام پذیرفته است. ابزار استفاده شده در این مطالعه عبارت از پرسشنامه استاندارد رضایت شغلی JSS با 7  زیر حیطه " حقوق و مزایا" ، " مدیریت" ، " طبیعت کار" ، " ارتباطات" ، " ارتقاء مقام" ، " ضوابط و شرایط کار"، " همکاران" و فرم اطلاعات دموگرافیک بود.در این تحقیق از روشهای آمار توصیفی (میانگین، نسبت) و استنباطی (تحلیل واریانس، آزمون تعقیبی دانکن)  و برای تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS نسخه 16 استفاده گردید. یافته‌ها: جمعیت نمونه مورد مطالعه متشکل از 301 نفر که 122 نفر(5/40%) روزکار کار، 65 نفر(6/21%) صبح و عصر کار، 43 نفر (3/14%) نوبت کار گردشی و  71 نفر(6/23%) شب کار بودند. نتایج این مطالعه بیانگر ارتباط مثبت معنی‌دار میان نوبت کاری با رضایت شغلی(021/0=p) ، و دو حیطه " حقوق و مزایا" (005/0=p) و " ضوابط و شرایط کار" (009/0=p) بوده است. 5 حیطه دیگر با نوبت کاری رابطه معنی دار آماری نشان ندادند. روزکاران و صبح و عصرکاران بیشترین میزان رضایت را نسبت نوبت کار گردشی و شب کاران نشان دادند. نتیجه گیری: با توجه به اینکه شب کاری و نوع چرخش مهمترین عامل در عدم رضایت نوبت کاران شناخته شده، اصلاح شیوه کار جهت تعدیل این دو عامل باید در دستورالعمل مسئولان قرار گیرد.   fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت بهداشت، امداد و درمان ناجاfa_IR
dc.relation.ispartofفصل‌نامه طب انتظامیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Police Medicineen_US
dc.subjectرضایت شغلیfa_IR
dc.subjectکارکنان خدمات درمانیfa_IR
dc.subjectنظامیfa_IR
dc.subjectنوبت کاری.fa_IR
dc.subjectطب بحرانfa_IR
dc.titleرابطه بین نوبت کاری و رضایت شغلی در کارکنان خدمات درمانی نظامیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمروری سيستماتيکfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue2
dc.citation.spage97
dc.citation.epage104


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد