• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دانش پیشگیری و مدیریت بحران
    • دوره 5, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دانش پیشگیری و مدیریت بحران
    • دوره 5, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مدارس ایمن برای جامعه: نمونه و ابزاری برای مدارس مقاوم در برابر بلایا

    (ندگان)پدیدآور
    بهاتیا, سانجایاخردمند, مهناز
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    5.678 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    فضاها و امکانات آموزشی به ویژه مدارس جز مراکز حیاتی هر جامعه هستند. مدارس در سرتاسر دنیا در جریان وقوع زلزله در مناطق زلزله­خیز یا به طور کلی تخریب شده یا به گونه­ای آسیب می­بینند که عملاً غیر قابل استفاده می­­شوند. در این مقاله به تجربیات هند برای مقاوم­سازی ساختمان مدارس در برابر زلزله می­پردازد. در بخش اصلی به روش­شناسی نظامند برای کاهش خطرات زلزله در بخش آموزش و پرورش پرداخته شده است. نوع مقاله: تجربه در میدان عمل. این مقاله ترجمه است  
    کلید واژگان
    مدارس ایمن
    مدارس مقاوم در برابر زمین لرزه
    زلزله
    هند
    ساختمان های آموزشی
    برنامه آموزش برای همه
    مدارس انعطاف پذیر
    تخصصي

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2015-06-01
    1394-03-11
    ناشر
    سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران
    سازمان پدید آورنده
    خدمات جایابی بین الملی ای. بی. سی
    دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران

    شاپا
    2322-5955
    2538-1814
    URI
    http://dpmk.ir/article-1-66-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/656436

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • «مدارس هوشمند: از ادراکات رایج تا آرمان نظام آموزشی» (نگاهی به طرح هوشمند سازی مدارس در تهران با رویکرد انتقادی هابرماس و با استفاده از چهارچوب مفهومی مدارس هوشمند مک‌گیل‌کرست) 

      عبداللهی ارفع, محمد؛ شعبانی ورکی, بختیار؛ جاویدی کلاته جعفرآبادی, طاهره؛ مسعودی, جهانگیر (دانشگاه الزهراAlzahra University, 2018-02-20)
      اصلاحات در یک نظام آموزشی عموماً با چالش‌ها و مشکلات مختلفی روبه‌رو خواهد بود؛ برای رفع آن مشکلات لازم است منتقدان به یاری دست‌اندکاران آن جریان اصلاحی آمده و با نگاه نقادانه راه را برای مجریان هموار نمایند. جریان موسوم ...

    • نقش فرهنگ مبتنی بر ثبات مدارس در رفتارهای ناب مدیران مدارس با میانجی‌گری رهبری مربی گرایانه 

      سلطانقلی, فرزانه؛ اردلان, محمدرضا؛ قنبری, سیروس؛ افضلی, افشین (دانشگاه آزاد اسلامی, 2024-10-22)
      پژوهش حاضر باهدف بررسی نقش فرهنگ مبتنی بر ثبات مدارس در رفتارهای ناب مدیران مدارس با میانجی‌گری رهبری مربی گرایانه انجام شد.روش‌شناسی پژوهش: روش پژوهش کمی از نوع مطالعات همبستگی و رویکرد مدل‌سازی معادله ساختاری کوواریانس ...

    • ارائه الگوی سیاست گذاری آموزشی مهارت افزایی در مدارس ابتدایی ( مطالعه موردی: مدارس ابتدایی شهر تهران) 

      حسینی زوارئی, زهرا السادات؛ حمیدی فر, فاطمه؛ خورشیدی, عباس؛ عباسی, لطف اله (دانشگاه آزاد اسلامی, 2024-10-22)
      آموزش مهارتی مجموعه ای از آموزش هاست که منجر به ایجاد گنجینه مهارتی در ذهن و سیستم رفتاری فرد تحت آموزش می شود و او را برای اقدام و تاثیر عمیق در زندگی و محیط کار آماده می کند. بنابراین، هدف این پژوهش شناسایی ابعاد، مولفه ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب