نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشریفی, سید مهدیfa_IR
dc.contributor.authorنعمت اله زاده, شیماfa_IR
dc.contributor.authorلبافی, سمیهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-24T01:05:04Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-14T01:05:04Z
dc.date.available1399-08-24T01:05:04Zfa_IR
dc.date.available2020-11-14T01:05:04Z
dc.date.issued2019-01-01en_US
dc.date.issued1397-10-11fa_IR
dc.identifier.citationشریفی, سید مهدی, نعمت اله زاده, شیما, لبافی, سمیه. (1397). الزامات به کارگیری رسانه‌های اجتماعی در مدیریت بحران‌های پزشکی. دانش پیشگیری و مدیریت بحران, 8(4), 387-400.fa_IR
dc.identifier.issn2322-5955
dc.identifier.issn2538-1814
dc.identifier.urihttp://dpmk.ir/article-1-226-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/656374
dc.description.abstractزمینه و هدف: در به ­کارگیری رسانه های اجتماعی در مدیریت بحران­ های پزشکی الزامات ویژه ­ای باید درنظر گرفته شود. هدف از این تحقیق، شناسایی الزامات به ­کارگیری رسانه‌های اجتماعی در مدیریت بحران‌های پزشکی است. روش: روش این تحقیق تحلیل تم اسنادی می‌باشد. در این تحقیق اسنادی از جمله گزارش نهایی پروژه تحقیقاتی اتحادیه اروپا در زمینه نقش رسانه‌‌ها‌ی اجتماعی در مدیریت بحران مورد تحلیل تم قرار گرفت. برای بالا بردن روایی داده‌ها‌، تم‌‌ها‌ به دو نفر از خبرگان این حوزه ارجاع و پس از بازخور‌گیری بازنویسی شد. یافته ها: پس از تجریه و تحلیل داده‌‌ها‌ به روش تحلیل تم، 2 تم اصلی و 7 تم فرعی حاصل گردید. تم‌‌ها‌ی اصلی شامل "آگاهی بخشی و توانمندسازی شهروندان برای محافظت از خود و کمک به دیگران با استفاده از رسانه‌‌ها‌ی اجتماعی" و "لزوم مدیریت صحیح رسانه‌‌ها‌ی اجتماعی توسط مدیران" است. ازجمله تم‌‌ها‌ی فرعی می توان به "التزام به مسائل اخلاقی، قانونی و اجتماعی و عمل مسئولانه"و"اطمینان از دریافت صحیح اطلاعات توسط افراد" اشاره نمود. نتیجه ­گیری: الزامات شناسایی شده در این پژوهش در هریک از مراحل بحران می­تواند برای پیشگیری و حل بحران­ های پزشکی درنظر گرفته شود. با توجه به یافته­ ها برای مرحله پیش از بحران، الزاماتی چون آگاهی­ بخشی و توانمندسازی شهروندان، برای مرحله بحران، الزاماتی چون رصد رسانه‌ها‌ی اجتماعی و برای مرحله پسابحران، الزاماتی چون ایجاد منابع بازیابی بعد از بحران با استفاده از رسانه‌ها‌ی اجتماعی منتج شد.fa_IR
dc.format.extent461
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofدانش پیشگیری و مدیریت بحرانfa_IR
dc.relation.ispartofDisaster Prevention and Management Knowledgeen_US
dc.subjectرسانه‌‌ها‌ی اجتماعیfa_IR
dc.subjectمدیریت بحرانfa_IR
dc.subjectبحران‌‌ها‌ی پزشکی.fa_IR
dc.subjectعمومىfa_IR
dc.titleالزامات به کارگیری رسانه‌های اجتماعی در مدیریت بحران‌های پزشکیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری مدیریت منابع انسانی، استادیار گروه مدیریت رسانه دانشگاه تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت رسانه دانشگاه تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران(ایرانداک)، تهران، ایران.fa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue4
dc.citation.spage387
dc.citation.epage400


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد