نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشمسی گمچی, نفیسهfa_IR
dc.contributor.authorبلادیان, سید احسانfa_IR
dc.contributor.authorترابی, سید علیfa_IR
dc.contributor.authorمحمد نظری, زهراfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-24T01:04:45Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-14T01:04:46Z
dc.date.available1399-08-24T01:04:45Zfa_IR
dc.date.available2020-11-14T01:04:46Z
dc.date.issued2020-10-01en_US
dc.date.issued1399-07-10fa_IR
dc.identifier.citationشمسی گمچی, نفیسه, بلادیان, سید احسان, ترابی, سید علی, محمد نظری, زهرا. (1399). راه‌اندازی نقاهتگاه‌های مقابله با ویروس کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: گزارش عملکرد و تجزیه و تحلیل لجستیکی. دانش پیشگیری و مدیریت بحران, 10(3), 264-276.fa_IR
dc.identifier.issn2322-5955
dc.identifier.issn2538-1814
dc.identifier.urihttp://dpmk.ir/article-1-355-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/656347
dc.description.abstractزمینه و هدف: اواخر سال ۲۰۱۹، گزارشی از موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در شهر ووهان چین اعلام شد. در تاریخ ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۸ نیز اولین مورد این بیماری در ایران گزارش شد. با توجه به همه‌گیری این بیماری، اقدامات مناسب جهت مقابله با آن، از طریق آموزش افراد و درمان مبتلایان از ضرورت بالایی برخوردار بود. روش: با توجه به جهانی بودن این اپیدمی، سیاست‌های متفاوتی در کشورهای مختلف اتخاذ گردید. در این پژوهش، به کمک تکنیک کیفی مصاحبه با خبرگان، به بررسی اقدامات صورت گرفته در خصوص راه‌اندازی نقاهتگاه‌های مقابله با ویروس کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پرداخته شده است. همچنین، با توجه به اطلاعات حاصله از مصاحبه با مسئولین ذیربط و به کمک رویکرد عارضه‌یابی در حوزه‌ی مدیریت فرآیندها، این اقدامات از دیدگاه مدیریت لجستیک و زنجیره تامین، تجزیه و تحلیل شده و پیشنهادهایی برای بهبود این اقدامات در موارد مشابه آتی ارائه شده است. یافته‌ها: اصول لجستیکی که باید در اقدامات مشابه آتی لحاظ شوند عبارتند از: تقویت اقدامات لجستیکی در فاز آمادگی با رویکردی کنشگرایانه، تعریف نقش‌ها و وظایف سازمان­های درگیر با راه‌اندازی نقاهتگاه‌های پسابیمارستانی، حصول اطمینان از در دسترس بودن منابع پشتیبان و انجام اقدامات لازم جهت نگهداری مناسب تجهیزات و اقلام ضروری. نتیجه‌گیری: برای مقابله با محدودیت‌های لجستیکی، بایستی هماهنگی و همکاری بین سازمان­های درگیر با راه‌اندازی نقاهتگاه‌ها ایجاد شود. با توجه به این رویکرد همکارانه، تعیین مهمترین فرآیندهای یک مرکز درمانی و افراد درگیر در انجام عملیات درکنار ایجاد یک درخت تماس یا پاسخگویی و اطلاع‌رسانی کارمندان و لیستی از ابزارهای مهم، منابع موردنیاز، داده‌های موردنیاز برای دسترسی افراد در شرایط اضطرار و توافق با گروه‌های مشابه برای تأمین اضطراری فضای کاری و تهیه لیستی از فروشندگان و تأمین‌کنندگان تجهیزات و اقلام بهداشتی موردنیاز و همچنین تأمین فضای مناسب برای ذخیره‌سازی آنها، از آمادگی‌های لازم می‌باشد.  fa_IR
dc.format.extent437
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherسازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofدانش پیشگیری و مدیریت بحرانfa_IR
dc.relation.ispartofDisaster Prevention and Management Knowledgeen_US
dc.subjectویروس کروناfa_IR
dc.subjectنقاهتگاه‌ پسابیمارستانیfa_IR
dc.subjectتجزیه و تحلیل لجستیکیfa_IR
dc.subjectمدیریت هماهنگیfa_IR
dc.subjectبرنامه‌های تداوم کسب‌وکار.fa_IR
dc.subjectتخصصيfa_IR
dc.titleراه‌اندازی نقاهتگاه‌های مقابله با ویروس کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: گزارش عملکرد و تجزیه و تحلیل لجستیکیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeكاربرديfa_IR
dc.contributor.departmentدکترای مهندسی صنایع، دانشگاه تهران، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentمتخصص پزشکی اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشکده مهندسی صنایع، پردیس فنی دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue3
dc.citation.spage264
dc.citation.epage276


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد