نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمیرزابابایی, حبیب‌ا...fa_IR
dc.contributor.authorاسکندری, آرمنfa_IR
dc.contributor.authorصمدپور, محمودfa_IR
dc.contributor.authorعلیزاده, کامیابfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-24T01:01:36Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-14T01:01:36Z
dc.date.available1399-08-24T01:01:36Zfa_IR
dc.date.available2020-11-14T01:01:36Z
dc.date.issued2008-10-01en_US
dc.date.issued1387-07-10fa_IR
dc.identifier.citation(2008). EBNESINA, 11(1), 23-33.en_US
dc.identifier.issn1735-9503
dc.identifier.issn2645-4653
dc.identifier.urihttp://ebnesina.ajaums.ac.ir/article-1-68-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/656058
dc.description.abstractسالانه 2 میلیارد مسافر توسط پروازهای محلی و بین‌المللی جابجا می‌شوند. رویدادهای قلبی سهم بزرگی از موارد تغییر مسیر پروازها را به خود اختصاص می‌دهند. بیماران قلبی – عروقی ممکن است نسبت به تغییر اشباع اکسیژن شریانی در طی پرواز حساسیت بیشتری نشان دهند. تأثیر خالص تغییرات فشار، کاهش فشار اکسیژن شریانی است که می‌تواند باعث ایجاد ایسکمی و آریتمی در افراد آسیب‌پذیر شود، به این منظور باید پیش از پرواز اکسیژن درخواست شود. تحقیقات نشان داده که قرار گرفتن در ارتفاع بالا باعث افزایش میانگین فشار شریان ریوی می‌شود که احتمالاً به‌دلیل هایپوکسی و فعالیت سمپاتیک است. افزایش فشار متوسط شریان ریوی سبب افزایش علایم نارسایی قلب راست یا چپ در بیمارانی می‌شود که (Ejection Fraction)EF پایین دارند. دهیدراتاسیون نگرانی عمده‌ای در پروازهای طولانی‌مدت است این امر به‌طور نظری به‌علت کاستن پیش بار و برون ده قلبی، اثرات نامطلوب پرواز بر بیماران قلبی – عروقی را تشدید می‌کند. وسایل ضربان‌ساز و ICDها که توسط یک رابط خارجی بی‌سیم قابل کنترل هستند، آهنربایی که میدان مغناطیسی قوی ایجاد ‌کند مانع فعالیت آنها می‌شود. آمبولی ریوی (PE) به‌عنوان مقصر در مرگ‌های مربوط به سفر هوایی پیشنهاد ‌شده است. همچنین ریسک DVT ساق بدون علامت در افراد بالای 50 سال در پروازهای طولانی‌تر از 8 ساعت در حد بالایی می‌باشد. موضوعی که در مورد آن بحث زیادی وجود دارد نقش درمان با آسپرین در پیشگیری از VTE است. همچنین استفاده از جوراب‌های فشاری بنظر می‌رسد اقدامی منطقی در همه مسافرین بالای 50 سال که بیش از 5 هزار کیلومتر پرواز ‌کنند، باشد. نسل فعلی پیس‌میکرها و ICDها امکان دسترسی آسان به اطلاعات مربوط به آریتمی پرواز را فراهم خواهند کرد و ممکن است روشن شدن بیشتر تأثیر ارتفاع بر بروز آریتمی‌های دهلیزی و بطنی کمک نماید.fa_IR
dc.format.extent389
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherاداره‌ی‌ بهداشت‌، امداد و درمان‌ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایرانen_US
dc.relation.ispartofEBNESINAen_US
dc.relation.ispartofابن سيناfa_IR
dc.subjectمسافرت هواییfa_IR
dc.subjectبیماری‌های قلبی – عروقیfa_IR
dc.subjectترومبوز ورید عمقیfa_IR
dc.subjectعمومىfa_IR
dc.titleسفر هوایی و بیماری‌های قلبی - عروقیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue1
dc.citation.spage23
dc.citation.epage33


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد