بررسی تأثیر طراحی و اجرای لاگ بوک بر میزان رضایتمندی و عملکرد واحد کارورزی دانشجویان پرستاری در یک بیمارستان اعصاب و روان نظامی
(ندگان)پدیدآور
عزیزی, مریمبراتی, حدیثخمسه, فریالبراتی, محمدعلیزاده, عزیزهنوع مدرک
Textپژوهشي
زبان مدرک
فارسیچکیده
مقدمه: دفترچه ثبت فعالیتهای یادگیری یکی از پرکاربردترین شیوههای ارزشیابی است. تحقیقات نشان داده است. روند ارزشیابی دانشجویان پرستاری در بخش بالینی اغلب توأم با نارضایتی است. با توجه به نواقص موجود در روشهای ارزشیابی مهارتهای بالینی، محققین بر آن شدند تا با استفاده از لاگ بوک روش مناسبی برای ارزشیابی گروه فوق طراحی و اجرا کنند.
روش بررسی: پژوهش حاضر از نوع نیمه تجربی است که در سال 94-93 در یک بیمارستان تخصصی اعصاب و روان نظامی اجرا گردید. در این مطالعه 20 نفر از دانشجویان پرستاری با شیوه نمونهگیری در دسترس در پژوهش شرکت کردند. پس از اتمام واحد کارورزی بهداشت روان 1، دیدگاه دانشجویان در خصوص استفاده از چک لیست مورد ارزشیابی قرار گرفت. سپس در واحدکارورزی بهداشت روان 2، شیوه لاگ بوک اجرا گردید و پرسشنامه نظرسنجی از شیوه جدید توسط آنان تکمیل گردید. دادهها با استفاده از نرم افزار SPSS و آزمونهای آماری تی همبسته تجزیه و تحلیل شد.
یافتهها: میانگین و انحراف معیار نمرات روش لاگ بوک (27/3±2/32) با روش سنتی (78/8±35/25) حاکی از تفاوت معنیداری بین دو روش بود (002/0p= و 498/3 t=).
بحث و نتیجهگیری: نمرات دانشجویان در روش لاگ بوک نسبت به روش سنتی بالاتر است ولی رضایت دانشجویان از روش سنتی نسبت به روش لاگ بوک بیشتر است. بنابراین نیاز به انجام اصلاحات و مطالعات وسیعتر در سایر مراکز آموزشی محسوس است.
کلید واژگان
دانشجویان پرستاریرضایتمندی
کارورزی
عمومى
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2016-07-011395-04-11
ناشر
ادارهی بهداشت، امداد و درمان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایرانسازمان پدید آورنده
تهران، دانشگاه علوم پزشکی آجا، دانشکده پرستاری، گروه روان پرستارییزد، دانشگاه علوم پزشکی یزد
تهران، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله، دانشکده پرستاری، گروه روان پرستاری
تهران، دانشگاه علوم پزشکی آجا، مرکز تحقیقات بیماریهای عفونی
تهران، دانشگاه علومپزشکی آجا، بیمارستان اعصاب و روان505
شاپا
1735-95032645-4653




