| dc.contributor.author | اطلسی, محمدعلی | fa_IR |
| dc.contributor.author | نادریان, همایون | fa_IR |
| dc.contributor.author | موسوی, سید غلامعباس | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-23T22:45:25Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-13T22:45:25Z | |
| dc.date.available | 1399-08-23T22:45:25Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-13T22:45:25Z | |
| dc.date.issued | 2000-10-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1379-07-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | اطلسی, محمدعلی, نادریان, همایون, موسوی, سید غلامعباس. (1379). تاثیر ارائه درس عملی آناتومی به عنوان یک پیش زمینه بر کیفیت آموزشی آناتومی. دوماه نامه علمي ـ پژوهشي فيض, 4(3), 17-22. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1029-7855 | |
| dc.identifier.issn | 2008-9821 | |
| dc.identifier.uri | http://feyz.kaums.ac.ir/article-1-427-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/646127 | |
| dc.description.abstract | سابقه و هدف: با توجه به اهمیت یادگیری و با خاطرسپاری بلند مدت آموخته ها و وجود گزارش هایی که ارایه پیش زمینه یادگیری را مورد تاکید قرار می دهد و از طرفی اهمیت درس آناتومی و تاثیر آن در کسب توانایی های بالینی و نیز به منظور ارتقای کیفیت آموزش آناتومی این تحقیق بر روی دانشجویان پزشکی ورودی 1375 دانشگاه علوم پزشکی در نیم سال دوم سال تحصیلی 76-1375 و در دروس آناتومی قفسه سینه و شکم انجام گرفت. مواد و روش ها: پژوهش حاضر با روش تجربی و بر روی 56 نفر از دانشجویان صورت پذیرفت. دانشجویان در مباحث آناتومی قفسه سینه به عنوان گروه شاهد و همان دانشجویان در مباحث شکم به عنوان گروه مورد، در نظر گرفته شدند. کلاس های آناتومی عملی دانشجویان در گروه مورد قبل از کلاس تئوری و در گروه شاهد بعد از کلاس تئوری برگزار گردید، میانگین نمرات هر گروه (شامل نمره های آزمون های بین ترم و نمرات نهایی هر مبحث) و نظرات دانشجویان در مورد روش آموزش بررسی و با آزمون دقیق فیشر و آزمون Mann-Whithney مورد بررسی قرار گرفت. یافته ها: میانگین نمرات نظری گروه شاهد (3.11±2.13) نسبت به نمرات نظری گروه مورد (2.93±15) کاهش نشان می دهد. در مجموع نمرات نظری و عملی و آزمون های بین ترم گروه شاهد (2.53±12.8) نسبت به گروه مورد (2.67±14.3) نیز کاهش نشان می دهد. همچنین 67.2% از دانشجویان روش جدید آموزشی را پذیرفته اند و 69% از آن ها اظهار آرامش بیشتری هنگام مطالعه با روش جدید داشته اند. نتیجه گیری: ارائه کلاس عملی آناتومی قبل از درس نظری آن به عنوان یک پیش زمینه اولیه موجب تسهیل یادگیری درس آناتومی می شود. تحقیق بیشتر برای سایر دروس توصیه می گردد و همچنین توصیه می شود تاثیر بلند مدت این روش مورد بررسی قرار گیرد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 925 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی کاشان | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | دوماه نامه علمي ـ پژوهشي فيض | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Feyz Journal of Kashan University of Medical Sciences | en_US |
| dc.subject | آموزش | fa_IR |
| dc.subject | آناتومی ماکروسکوپی | fa_IR |
| dc.subject | درس عملی | fa_IR |
| dc.subject | یادگیری | fa_IR |
| dc.subject | عمومى | fa_IR |
| dc.title | تاثیر ارائه درس عملی آناتومی به عنوان یک پیش زمینه بر کیفیت آموزشی آناتومی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.citation.volume | 4 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 17 | |
| dc.citation.epage | 22 | |