نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحسینیان, معصومهfa_IR
dc.contributor.authorشهشهانی, مریم الساداتfa_IR
dc.contributor.authorادیب حاج باقری, محسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T22:38:28Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T22:38:28Z
dc.date.available1399-08-23T22:38:28Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T22:38:28Z
dc.date.issued2011-06-01en_US
dc.date.issued1390-03-11fa_IR
dc.identifier.citationحسینیان, معصومه, شهشهانی, مریم السادات, ادیب حاج باقری, محسن. (1390). بررسی رضایت مادران از مراقبت های بیمارستانی در بخش کودکان بیمارستان شهید بهشتی کاشان در سال 1389. دوماه نامه علمي ـ پژوهشي فيض, 15(2), 153-160.fa_IR
dc.identifier.issn1029-7855
dc.identifier.issn2008-9821
dc.identifier.urihttp://feyz.kaums.ac.ir/article-1-1169-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/645528
dc.description.abstractسابقه و هدف: باوجود اهمیت رضایت بیمار به عنوان نشان گر کیفیت، اطلاعات به روزی از میزان رضایت مادران کودکان بستری در بیمارستان های کاشان دردسترس نیست. هدف این پژوهش تعیین رضایت مادران کودکان بستری در بخش اطفال از مراقبت های بیمارستانی بوده است.مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی با استفاده از پرسشنامه (Pediatric Family Satisfaction Questionnaire PFSQ) و از طریق مصاحبه با 280 نفر از مادران بخش اطفال در 6 ماهه دوم سال 1389 انجام شد. داده ها با نرم افزار SPSS و آمار توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج: میانگین سن مادران 04/28 سال بود. میانگین سن کودکان بستری 4/2 سال و مدت بستری آنها 97/4 روز بود. موارد ضعیف ارزیابی شده در حیطه ی مراقبت های پزشکی شامل عدم امکان دسترسی به موقع به پزشک و عدم مطلع ساختن والدین از نتایج آزمایشات کودک، در حیطه پرستاری، عدم آموزش در مورد اقدامات درمانی و مراقبت های پس از ترخیص، و در حیطه خدمات رفاهی، عدم فراهم کردن فضای مناسب برای بازی کردن کودک (4/71 درصد) بود. میانگین نمرات رضایت در مورد مراقبت‌های پزشکی 19/6±25/22، پرستاری 88/6±05/29 و خدمات رفاهی 93/6±68/26 بود. بین رضایت مندی با نوع بیماری کودک رابطه معناداری به دست آمد (0001/0>P).نتیجه گیری: مطالعه حاضر نشان داد که در مجموع رضایت از سه گروه پزشکی، پرستاری و رفاهی کم در بخش اطفال بیمارستان مذکور بود. توجه هوشیارانه پزشکان و پرستاران به مراقبت ها می تواند سطوح نارضایتی ها را کاهش دهد.fa_IR
dc.format.extent232
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی کاشانfa_IR
dc.relation.ispartofدوماه نامه علمي ـ پژوهشي فيضfa_IR
dc.relation.ispartofFeyz Journal of Kashan University of Medical Sciencesen_US
dc.subjectکودکانfa_IR
dc.subjectمراقبت های بیمارستانیfa_IR
dc.subjectرضایت مادرانfa_IR
dc.subjectعمومىfa_IR
dc.titleبررسی رضایت مادران از مراقبت های بیمارستانی در بخش کودکان بیمارستان شهید بهشتی کاشان در سال 1389fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم پزشکی کاشانfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue2
dc.citation.spage153
dc.citation.epage160


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد