نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرسولی نژاد, سید اصغرfa_IR
dc.contributor.authorبهنیا, حمیدfa_IR
dc.contributor.authorداوودآبادی, عبدالحسینfa_IR
dc.contributor.authorرسولی نژاد, سید وحیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T22:30:43Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T22:30:44Z
dc.date.available1399-08-23T22:30:43Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T22:30:44Z
dc.date.issued2004-01-01en_US
dc.date.issued1382-10-11fa_IR
dc.identifier.citationرسولی نژاد, سید اصغر, بهنیا, حمید, داوودآبادی, عبدالحسین, رسولی نژاد, سید وحید. (1382). بررسی دانش و ‌نگرش و عملکرد اعضاء هیئت علمی از رسانه‌های آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ـ درمانی کاشان. دوماه نامه علمي ـ پژوهشي فيض, 7(4), 78-83.fa_IR
dc.identifier.issn1029-7855
dc.identifier.issn2008-9821
dc.identifier.urihttp://feyz.kaums.ac.ir/article-1-212-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/644856
dc.description.abstractسابقه و هدف:‌ با توجه به اهمیت رسانه‌های آموزشی و عدم اطلاع از نحوه به کارگیری آنها توسط اساتید در دانشگاه متبوع و به منظور تعیین دانش، ‌نگرش و عملکرد اعضاء و هیئت علمی از رسانه‌های آموزشی این تحقیق انجام گرفت. مواد و روش‌ها:‌ این تحقیق توصیفی بر روی کلیه اعضاء هیئت علمی دانشگاه انجام گرفت و در آن آگاهی بر اساس میزان دانش نمونه‌ها درباره رسانه‌های آموزش و نگرش اعضاء هیئت علمی بر اساس طیف لیکرت بررسی شد. هم‌چنین عملکرد آنان با مشاهده مستقیم از به کارگیری رسانه‌های آموزشی تعیین شد. با توجه به امتیاز کسب شده افراد بررسی شده در سه طیف خوب،‌ متوسط و ضعیف طبقه‌بندی شدند. یافته‌ها:‌ تحقیق روی 97 نفر شامل 38 نفر (2/39 درصد) اعضاء هیئت علمی بالینی و ‌59 نفر (8/60 درصد) هیئت علمی علوم پایه پزشکی انجام شد. تعداد نمونه‌ها در دانشکده پزشکی 8/58 درصد، دانشکده پرستاری و مامایی 7/22 درصد و دانشکده بهداشت و پیراپزشکی 6/18 درصد بود. مـیزان آگاهی از رسانه‌های آمـوزشی 12 درصد خوب، 54 درصد متوسط و 34 درصد ضعیف نشان داده شد. میزان نگرش اعضاء هیئت علمی نسبت به رسانه‌های آموزشی 3/11 درصد خوب، ‌5/48 درصد متوسط و 2/40 درصد‏ ضعیف بود و میزان عملکرد اعضاء‌ هیئت علمی در مورد رسانه‌های آموزشی 3/25 درصد خوب، 4/30 درصد متوسط و 3/44 درصد ضعیف نشان داده شد. نتیجه‌گیری: ‌به نظر می‌رسد که آگاهی،‌ نگرش و عملکرد اعضاء‌ هیئت علمی از رسانه‌های آموزشی در حد نازل باشد و با توجه به تأثیرگذاری دوره‌های آموزش بر کیفیت آ‌گاهی،‌ نگرش و عملکرد آنها برگزاری این دوره‌ها را برای اساتید دانشگاه توصیه می‌نماید.fa_IR
dc.format.extent192
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی کاشانfa_IR
dc.relation.ispartofدوماه نامه علمي ـ پژوهشي فيضfa_IR
dc.relation.ispartofFeyz Journal of Kashan University of Medical Sciencesen_US
dc.subjectآگاهیfa_IR
dc.subjectنگرش و عملکرد (K.A.P)fa_IR
dc.subject‌رسانه‌های آموزشیfa_IR
dc.subjectعمومىfa_IR
dc.titleبررسی دانش و ‌نگرش و عملکرد اعضاء هیئت علمی از رسانه‌های آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ـ درمانی کاشانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue4
dc.citation.spage78
dc.citation.epage83


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد