نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorابوالفتح لامعیfa_IR
dc.contributor.authorرضا لباف‌قاسمیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T20:41:39Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T20:41:39Z
dc.date.available1399-08-23T20:41:39Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T20:41:39Z
dc.date.issued2009-04-01en_US
dc.date.issued1388-01-12fa_IR
dc.identifier.citationابوالفتح لامعی, رضا لباف‌قاسمی. (1388). معنی، علل، پیامدها و آینده ادغام از دیدگاه موافقین و مخالفین. فصلنامه پژوهش حکیم, 12(1), 1-10.fa_IR
dc.identifier.issn2383-3742
dc.identifier.urihttp://hakim.hbi.ir/article-1-486-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/636670
dc.description.abstractمقدمه: ادغام نظام آموزشی و نظام ارایه خدمات موافقین و مخالفینی دارد. به نظر محققین تاکنون هیچ مطالعه رسمی در رابطه با معنی، علل، پیامدها و آینده ادغام از دیدگاه موافقین و مخالفین ادغام انجام نگرفته است. این مطالعه کیفی با هدف کلی تبیین معنی، علل، پیامدها و آینده ادغام از دیدگاه مخالفین و موافقین، انجام گرفته است. روش کـار: در این مطالعه از هر یک از گروه‌های موافق و مخالف ادغام، چهار نفر به صورت نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند و با تک تک آنان مصاحبه انجام گرفت. شرکت در مصاحبه به منزله رضایت آگاهانه شرکت‌کنندگان تلقی گردید. به منظور حفظ ثبات و نیز پرهیز از تورش احتمالی، برای انجام مصاحبه از راهنمای مصاحبه استفاده گردید. مصاحبه ها ضبط و پیاده شدند. متون پیاده شده در چرخه ها ی رفت و برگشتی متعدد پس از بارها خوانده شدن، کدگذاری، دسته‌بندی و خلاصه شدند. یافته‌ها: یافته ها ی مطالعه نشان می‌دهد که در رابطه با علل، پیامدها و آینده ادغام برداشت ها ی بسیار متفاوتی بین این دو گروه وجود دارد. همچنین معانی ارایه شده از ادغام متنوع و اغلب مبهم می‌باشند. موافقین ادغام ضمن بیان پیامدها و دستاوردهای مثبت ادغام، نگرانی های خود نسبت به آینده ادغام و ریشه مشکلات نظام ادغام یافته را نیز ابراز داشته‌اند. ولی، همه مخالفین ادغام در رابطه با پیامدها و آینده ادغام تقریباً نظرات منفی، مشابه و یک دست ارایه داده ا ند. موافقین، مشکلات موجود را عمدتاً به "مدیریت تغییرِ" ناشی از ادغام نسبت داده ا ند در حالی که گروه دوم مشکلات را در خود ادغام دیده ا ند نه در موضوعاتی چون مدیریت ادغام. نتیجه‌گیری: با وجود این که ادغام نظام آموزشی با نظام ارایه خدمات اساساً به منظور سوق دادن نظام آموزشی به سوی پاسخگویی است ولی، در این مطالعه مخالفین، تأثیر ادغام بر آموزش پزشکی را کاملاً منفی ارزیابی می کنند و موافقین نیز از دستاوردهای آن راضی نیستند. اگر این دیدگاه ها درست باشند که به اعتقـاد نویسنده حداقـل بخشی از حقایـق را منعکس می کنند ، دستاوردهای نظام ادغام یافته ما با فلسفه ادغام مغایرت دارد. در واقع این آن چیزی نبود که باید در پرتو ادغام به دست می‌آمد.  fa_IR
dc.format.extent241
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherوزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکیfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه پژوهش حکیمfa_IR
dc.subjectادغامfa_IR
dc.subjectنظام آموزشیfa_IR
dc.subjectنظام ارایه خدمات.fa_IR
dc.subjectعمومىfa_IR
dc.titleمعنی، علل، پیامدها و آینده ادغام از دیدگاه موافقین و مخالفینfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue1
dc.citation.spage1
dc.citation.epage10


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد