| dc.contributor.author | مصطفی قربانی | fa_IR |
| dc.contributor.author | افسانه برقعی | fa_IR |
| dc.contributor.author | عباسعلی کشتکار | fa_IR |
| dc.contributor.author | سید رضا مجدزاده | fa_IR |
| dc.contributor.author | سحرناز نجات | fa_IR |
| dc.contributor.author | ژاله غلامی | fa_IR |
| dc.contributor.author | حمید آسایش | fa_IR |
| dc.contributor.author | مرتضی منصوریان | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-23T20:41:01Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-13T20:41:02Z | |
| dc.date.available | 1399-08-23T20:41:01Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-13T20:41:02Z | |
| dc.date.issued | 2010-01-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1388-10-11 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | مصطفی قربانی, افسانه برقعی, عباسعلی کشتکار, سید رضا مجدزاده, سحرناز نجات, ژاله غلامی, حمید آسایش, مرتضی منصوریان. (1388). میزان انتقال دانش حاصل از پژوهش در طرحهای دانشگاه علوم پزشکی گلستان طی سالهای 85 -1383. فصلنامه پژوهش حکیم, 12(4), 19-26. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2383-3742 | |
| dc.identifier.uri | http://hakim.hbi.ir/article-1-568-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/636623 | |
| dc.description.abstract | مقدمه: علیرغم رشد خیرهکننده انتشارات علمی دو دهه اخیر در حوزه علوم پزشکی در ایران، مطالعات انجام شده نشان میدهند خلاء در بعد بکارگیری نتایج دانش میباشد. لذا این مطالعه به منظور بررسی میزان انتقال دانش حاصل از پژوهش در طرحهای دانشگاه علوم پزشکی گلستان صورت پذیرفت. روش کـار: کلیه طرحهای تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان طی سال 85 -1383 که تا نیمه دوم سال 1387 گزارش نهایی آنها ارایه گردیده بود مورد بررسی قرار گرفتند. ابزارهای گردآوری دادهها شامل فرم گردآوری دادههای طرح و پرسشنامه پژوهشگر بود. یافتهها: مرور 102 پیشنهاد پژوهشی نشان داد که در 6 طرح (8/5%) برای فعالیتهای انتقال دانش حاصل از پژوهش هزینهای در نظر گرفته شده بود. در زمینه فعالیتهای غیرفعال انتقال دانش، در پژوهشهای بالینی و سیستم بهداشتی طبق نظر محققین سهم فعالیت انتشار نتایج در مجلات داخلی و بینالمللی بیشتر از سایر فعالیتها بوده در حالی که در پژوهشهای علوم پایه یافتههای پژوهش بیشتر در کنفرانسها و سمینارها و همایشها انتشار یافته است. در زمینه فعالیتهای فعال انتقال دانش، میانگین امتیاز عملکرد پژوهشگران تنها 9% از کل امتیاز ممکن در این زمینه بود. نتیجهگیری: مطالعه حاضر نشان داد که هزینههای در نظر گرفته شده برای فعالیتهای انتقال دانش کم میباشد که در این مورد ایجاد انگیزه در محققین و آموزش محَّققین در زمینه انتقال پژوهش ضروری به نظر میرسد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 169 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه پژوهش حکیم | fa_IR |
| dc.subject | انتقال دانش | fa_IR |
| dc.subject | فعالیت فعال | fa_IR |
| dc.subject | فعالیت غیرفعال | fa_IR |
| dc.title | میزان انتقال دانش حاصل از پژوهش در طرحهای دانشگاه علوم پزشکی گلستان طی سالهای 85 -1383 | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 12 | |
| dc.citation.issue | 4 | |
| dc.citation.spage | 19 | |
| dc.citation.epage | 26 | |