نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمصطفی قربانیfa_IR
dc.contributor.authorافسانه برقعیfa_IR
dc.contributor.authorعباسعلی کشتکارfa_IR
dc.contributor.authorسید رضا مجدزادهfa_IR
dc.contributor.authorسحرناز نجاتfa_IR
dc.contributor.authorژاله غلامیfa_IR
dc.contributor.authorحمید آسایشfa_IR
dc.contributor.authorمرتضی منصوریانfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T20:41:01Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T20:41:02Z
dc.date.available1399-08-23T20:41:01Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T20:41:02Z
dc.date.issued2010-01-01en_US
dc.date.issued1388-10-11fa_IR
dc.identifier.citationمصطفی قربانی, افسانه برقعی, عباسعلی کشتکار, سید رضا مجدزاده, سحرناز نجات, ژاله غلامی, حمید آسایش, مرتضی منصوریان. (1388). میزان انتقال دانش حاصل از پژوهش در طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی گلستان طی سال‌های 85 -1383. فصلنامه پژوهش حکیم, 12(4), 19-26.fa_IR
dc.identifier.issn2383-3742
dc.identifier.urihttp://hakim.hbi.ir/article-1-568-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/636623
dc.description.abstractمقدمه: علی‌رغم رشد خیره‌کننده انتشارات علمی دو دهه اخیر در حوزه علوم پزشکی در ایران، مطالعات انجام شده نشان می‌دهند خلاء در بعد بکارگیری نتایج دانش می‌باشد. لذا این مطالعه به منظور بررسی میزان انتقال دانش حاصل از پژوهش در طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی گلستان صورت پذیرفت. روش کـار: کلیه طرح‌های تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان طی سال 85 -1383 که تا نیمه دوم سال 1387 گزارش نهایی آنها ارایه گردیده بود مورد بررسی قرار گرفتند. ابزارهای گردآوری داده‌ها شامل فرم گردآوری داده‌های طرح و پرسشنامه پژوهشگر بود. یافته‌ها: مرور 102 پیشنهاد پژوهشی نشان داد که در 6 طرح (8/5%) برای فعالیت‌های انتقال دانش حاصل از پژوهش هزینه‌ای در نظر گرفته شده بود. در زمینه فعالیت‌های غیرفعال انتقال دانش، در پژوهش‌های بالینی و سیستم بهداشتی طبق نظر محققین سهم فعالیت انتشار نتایج در مجلات داخلی و بین‌المللی بیشتر از سایر فعالیت‌ها بوده در حالی که در پژوهش‌های علوم پایه یافته‌های پژوهش بیشتر در کنفرانس‌ها و سمینارها و همایش‌ها انتشار یافته است. در زمینه فعالیت‌های فعال انتقال دانش، میانگین امتیاز عملکرد پژوهشگران تنها 9% از کل امتیاز ممکن در این زمینه بود. نتیجه‌گیری: مطالعه حاضر نشان داد که هزینه‌های در نظر گرفته شده برای فعالیت‌های انتقال دانش کم می‌باشد که در این مورد ایجاد انگیزه در محققین و آموزش محَّققین در زمینه انتقال پژوهش ضروری به نظر می‌رسد.  fa_IR
dc.format.extent169
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherوزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکیfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه پژوهش حکیمfa_IR
dc.subjectانتقال دانشfa_IR
dc.subjectفعالیت فعالfa_IR
dc.subjectفعالیت غیرفعالfa_IR
dc.titleمیزان انتقال دانش حاصل از پژوهش در طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی گلستان طی سال‌های 85 -1383fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue4
dc.citation.spage19
dc.citation.epage26


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد