نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاسفیدانی, محمدرحیمfa_IR
dc.contributor.authorنوری, روح اللهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T17:42:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T17:42:55Z
dc.date.available1399-08-23T17:42:55Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T17:42:55Z
dc.date.issued2016-07-01en_US
dc.date.issued1395-04-11fa_IR
dc.identifier.citationاسفیدانی, محمدرحیم, نوری, روح الله. (1395). امکان سنجی تبدیل ایران به هاب تجارت الکترونیک منطقه. نشریه کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران, 5(1), 81-89.fa_IR
dc.identifier.issn2322-2344
dc.identifier.issn10
dc.identifier.urihttp://ieijqp.ir/article-1-273-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/627775
dc.description.abstractچکیده: تجارت بین الملل در دنیای امروز، با فاصله گرفتن از مفاهیم سنتی خود، شکل تازه ای به خود گرفته است؛کشورهایی موفق‏تر عمل می‏کنند که به مدد ویژگی ها و مزیت های خود به نقاط جذابی برای استقرار شرکت‌های چندملیتی تبدیل شوند. با وجود اینکه کشور ایران از نظر جغرافیایی در یکی از استراتژیک ترین نقاط جهان قرار دارد اما به‌طور حتم مزیت جغرافیایی‌ به تنهایی ایران را در افق 1404 به قدرت نخست اقتصادی و تجاری منطقه تبدیل نمی‌کند بلکه باید شرایط دیگری در کنار این مزیت‌ فراهم شود.هاب تجارت الکترونیکی با تغییر در ارتباطات سیستمی سازمان‌ها‏ و انجام معاملات تجاری به صورت الکترونیکی چنین امری را محقق می‌کند. این پژوهش باهدف کاربردی و از نوع آمیخته کیفی و کمی است که در مرحله کیفی برای استخراج معیارهای مربوط به تصمیم گیری چند شاخصه، تحلیل محتوای مصاحبه‏ با خبرگان تجارت الکترونیکی انجام شد و در مرحله کمی به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شده است. نتایج بخش کمی نشان دادکه سه حوزه توسعه تکنولوژی، خدمات و توزیع و بازار یابی و سه صنعت اطلاعات و ارتباطات، خدمات و عمده فروشی، خرده فروشی، حمل و نقل و انبارداری بهترین حوزه‌هایی است که ایران در آن می‌تواند به هاب تجارت الکترونیک منطقه تبدیل شودfa_IR
dc.format.extent934
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مهندسی بهره وری صنعت برق ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه کیفیت و بهره وری صنعت برق ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Electric Industry Journal of Quality and Productivityen_US
dc.subjectامکان‏سنجیfa_IR
dc.subjectتجارت الکترونیکیfa_IR
dc.subjectهاب الکترونیکیfa_IR
dc.subjectمدل آلبرایتfa_IR
dc.subjectایرانfa_IR
dc.subjectتخصصيfa_IR
dc.titleامکان سنجی تبدیل ایران به هاب تجارت الکترونیک منطقهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue1
dc.citation.spage81
dc.citation.epage89


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد