نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجلیلی, حسنfa_IR
dc.contributor.authorشیخ الاسلامی, محمد کاظمfa_IR
dc.contributor.authorپارسا مقدم, محسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T17:42:47Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T17:42:47Z
dc.date.available1399-08-23T17:42:47Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T17:42:47Z
dc.date.issued2018-03-01en_US
dc.date.issued1396-12-10fa_IR
dc.identifier.citationجلیلی, حسن, شیخ الاسلامی, محمد کاظم, پارسا مقدم, محسن. (1396). مدل سازی خرده فروش در بازار ظرفیت. نشریه کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران, 6(2), 67-85.fa_IR
dc.identifier.issn2322-2344
dc.identifier.issn10
dc.identifier.urihttp://ieijqp.ir/article-1-447-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/627764
dc.description.abstractمنابع مدیریت مصرف همواره به عنوان گزینه­ای مهم در برنامه­ریزی و بهره­برداری از سیستم قدرت مورد مطالعه قرار گرفته است. مطالعاتی پیرامون بکارگیری این منابع در تامین ظرفیت شبکه در برخی از سیستم­ها انجام شده و برخی از این سیستم­ها نظیر PJM در بازار ظرفیت خود از آنها به صورت محدود استفاده کرده­اند. آنچه که حائز اهمیت است اینست که ابتدا مدلی جامع از این منابع در بازار ظرفیت ارائه شده و سپس ساختاری مناسب به منظور بکارگیری آنها تعریف شود. مشارکت کارا و پایدار منابع مدیریت مصرف در بازار ظرفیت به دلایل مدیریتی و اقتصادی تنها با حضور نهادهای تجاری نظیر خرده­فروش­ها به عنوان نمایندگان این منابع امکان­پذیر است. از اینرو ابتدا می­بایست مدلی از کالای ظرفیت این نهادها ارائه شده و سپس پارامترهای تاثیرگذار بر رفتار آنها و نحوه تعامل آنها با دو بخش بازار (بهره­بردار مستقل سیستم) و مشترکین در هر دو سمت بازار مدل­سازی شود. این مدل­سازی از یکسو سبب مشارکت سودآور خرده­فروش در بازار ظرفیت شده و از سوی دیگر منافع مشترکین و شبکه را نیز به دنبال دارد. از اینرو، در این مقاله رفتار خرده­فروش به منظور مشارکت در بازار ظرفیت به طور جامع مطالعه و مدل­سازی شده است. نتایج عددی کارایی مدل ارائه شده را نشان داده است.fa_IR
dc.format.extent968
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مهندسی بهره وری صنعت برق ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه کیفیت و بهره وری صنعت برق ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Electric Industry Journal of Quality and Productivityen_US
dc.subjectبازار ظرفیتfa_IR
dc.subjectخرده فروشfa_IR
dc.subjectمدل سازی ظرفیت و عدم دسترس پذیریfa_IR
dc.subjectتخصصيfa_IR
dc.titleمدل سازی خرده فروش در بازار ظرفیتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی رودهنfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue2
dc.citation.spage67
dc.citation.epage85


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد