نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحبیبی دوست, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorبطحائی, سید محمد تقیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T17:42:39Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T17:42:40Z
dc.date.available1399-08-23T17:42:39Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T17:42:40Z
dc.date.issued2017-09-01en_US
dc.date.issued1396-06-10fa_IR
dc.identifier.citationحبیبی دوست, مهدی, بطحائی, سید محمد تقی. (1396). تعیین زمان شارژ خودروهای الکتریکی با احتساب نقش آن‌ها در خودترمیمی شبکه هوشمند. نشریه کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران, 6(1), 64-70.fa_IR
dc.identifier.issn2322-2344
dc.identifier.issn10
dc.identifier.urihttp://ieijqp.ir/article-1-428-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/627754
dc.description.abstractتداوم برق رسانی بارهای مهم یکی از مهم‌ترین رویکردهای توانایی خودترمیمی یک شبکه هوشمند است. استفاده از خودروهای برقی به این منظور می‌تواند چالش برانگیز باشد. از طرفی مطلوب است که باتری خودروهای برقی به محض دسترسی به شبکه شارژ شود تا در مواقع اضطراری شارژ بیشتری داشته باشند؛ اما این روش می‌تواند منحنی بار را خراب کند، و مشکلات دیگری را در پی داشته باشد. لذا یک تابع هدف تعریف شده است تا زمان شارژ خودروهای برقی در یک شبکه هوشمند را با دو هدف مشخص کند: حداکثر سازی انرژی ذخیره شده در باتری خودرو برقی، حداقل سازی انحراف معیار منحنی بار شبکه با احتساب بار شارژ خودروها. در این مقاله نامعینی در زمان عزیمت و زمان رسیدن و مقدار سطح شارژ در زمان رسیدن در رفتار خودروهای برقی در نظر گرفته شده است. برای کاهش تعداد متغیرهای تابع بهینه سازی در شرایط نفوذ بالای خودروهای الکتریکی، با کمک روش‌های آماری خودروها دسته بندی شده‌اند. روش بهینه‌سازی تابع هدف بر اساس الگوریتم سیستم ایمنی مصنوعی است. شبیه‌سازی بر روی شبکه استاندارد IEEE 37 باس توسط الگوریتم ذکر شده و الگوریتم ژنتیک اجرا شده و نتایج آن با یکدیگر مقایسه شده است و موفقیت الگوریتم پیشنهاد شده را تأیید می‌کند.fa_IR
dc.format.extent715
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مهندسی بهره وری صنعت برق ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه کیفیت و بهره وری صنعت برق ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Electric Industry Journal of Quality and Productivityen_US
dc.subjectشبکه هوشمندfa_IR
dc.subjectخودترمیمیfa_IR
dc.subjectخودرو الکتریکیfa_IR
dc.subjectشارژ هماهنگfa_IR
dc.subjectالگوریتم سیستم ایمنی مصنوعیfa_IR
dc.subjectتخصصيfa_IR
dc.titleتعیین زمان شارژ خودروهای الکتریکی با احتساب نقش آن‌ها در خودترمیمی شبکه هوشمندfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه خواجه نصیر الدین طوسیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه خواجه نصیر الدین طوسیfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue1
dc.citation.spage64
dc.citation.epage70


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد