نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحریری, علی محمدfa_IR
dc.contributor.authorاخوان حجازی, مریمfa_IR
dc.contributor.authorهاشمی دزکی, حامدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T17:42:28Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T17:42:29Z
dc.date.available1399-08-23T17:42:28Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T17:42:29Z
dc.date.issued2019-03-01en_US
dc.date.issued1397-12-10fa_IR
dc.identifier.citationحریری, علی محمد, اخوان حجازی, مریم, هاشمی دزکی, حامد. (1397). مدل سازی مناسب بار در ارزیابی قابلیت اطمینان شبکه های هوشمند توزیع انرژی الکتریکی با دیدگاه افزایش سرعت و حفظ دقت محاسبات. نشریه کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران, 7(2), 95-112.fa_IR
dc.identifier.issn2322-2344
dc.identifier.issn10
dc.identifier.urihttp://ieijqp.ir/article-1-552-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/627740
dc.description.abstractدر این مقاله، مدل­سازی مناسب بار و ارائه روش نوین برای کاهش حالات بار در ارزیابی قابلیت اطمینان شبکه­ های هوشمند توزیع انرژی الکتریکی به­ کمک روش­های تحلیلی ارائه می­گردد. از آن­جایی که در یک شبکه توزیع هوشمند، عدم قطعیت­ های متعددی وجود دارد، زمان­بر بودن و حجم بالای محاسبات در ارزیابی شاخص­ های قابلیت اطمینان یک چالش و موضوع مهم و اساسی می­باشد، از اینرو در شرایطی که بتوان حجم محاسبات را کاهش و سرعت را افزایش داد، می­توان استفاده از روش­های تحلیلی ارزیابی قابلیت اطمینان در قالب مسائل بهینه سازی و ... که نیاز به تکرار زیاد دارند را عملیاتی نمود. با این وجود، باید توجه داشت که در عین افزایش سرعت محاسبات و کاهش پیچیدگی­ های ارزیابی قابلیت اطمینان، باید دقت محاسبات نیز در سطح مطلوبی حفظ شود. در روش پیشنهادی، سه سناریوی کاهش سطوح بار و ماتریس حالت مربوطه بر اساس تجمیع زمانی بدون پیش­فرض، تجمیع زمانی با پیش فرض مشابه بازه ­های زمانی تعریف شده تعرفه­ گذاری شرکت­ های توزیع و تجمیع مقداری معرفی گردیده است. ارائه مدل ریاضی برای روش کاهش سطوح ماتریس حالت بار یکی از نوآوری­ ها و مزایای روش پیشنهادی می­باشد. روش پیشنهادی بر روی شبکه 33 شین IEEE و فیدر واقعی از شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان (فیدر خیابان امیرکبیر کاشان) پیاده ­سازی شد. نتایج به­ دست آمده دلالت بر کارآیی روش پیشنهادی دارد. نتایج نشان می­ دهد با انتخاب سناریوی مناسب کاهش درجه بار (سناریوی تجمیع زمانی بدون پیش فرض یا تجمیع مقداری) می­ توان با کمتر از یک درصد خطا در محاسبات، سرعت روش ارزیابی قابلیت اطمینان را در حدود 90 درصد افزایش داد. یکی از مزایای دیگر این مقاله، انجام آنالیز حساسیت شاخص انرژی توزیع ­نشده مورد انتظار بر حسب تعداد سطوح بار کاهش­ یافته در سناریوهای مختلف و تغییر مشخصه­ های بار مانند واریانس بار اشاره نمود. نتایج آنالیز حساسیت انجام شده نشان می­ دهد در شرایطی که تغییرات بار همراه با عدم قطعیت بالاتر و ماهیت اتفاقی بیشتری باشد، نیاز به استفاده موثر و هوشمندانه از روش پیشنهادی برای کاهش هوشمندانه سطوح بار افزایش می­یابد.  fa_IR
dc.format.extent1752
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مهندسی بهره وری صنعت برق ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه کیفیت و بهره وری صنعت برق ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Electric Industry Journal of Quality and Productivityen_US
dc.subjectقابلیت اطمینانfa_IR
dc.subjectمدل سازی بارfa_IR
dc.subjectروش تحلیلیfa_IR
dc.subjectمنابع تولید پراکندهfa_IR
dc.subjectشبکه توزیع انرژی الکتریکی هوشمندfa_IR
dc.subjectآنالیز حساسیتfa_IR
dc.subjectافزایش سرعتfa_IR
dc.subjectبرق و کامپیوترfa_IR
dc.titleمدل سازی مناسب بار در ارزیابی قابلیت اطمینان شبکه های هوشمند توزیع انرژی الکتریکی با دیدگاه افزایش سرعت و حفظ دقت محاسباتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه کاشانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه کاشانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه کاشانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue2
dc.citation.spage95
dc.citation.epage112


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد