| dc.contributor.author | علیپور, یاسر | fa_IR |
| dc.contributor.author | طلوع عسکری, محمد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-23T17:42:24Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-13T17:42:24Z | |
| dc.date.available | 1399-08-23T17:42:24Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-13T17:42:24Z | |
| dc.date.issued | 2019-03-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1397-12-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | علیپور, یاسر, طلوع عسکری, محمد. (1397). برنامه ریزی مدیریت انرژی جهت کاهش هزینههای بهرهبرداری شبکه توزیع با حضور خودروهای برقی و منابع انرژی تجدیدپذیر. نشریه کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران, 7(2), 20-29. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2322-2344 | |
| dc.identifier.issn | 10 | |
| dc.identifier.uri | http://ieijqp.ir/article-1-520-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/627734 | |
| dc.description.abstract | به علت رشد روزافزون محدودیت های زیست محیطی و اقتصادی در دنیای امروز، استفاده از تولیدات پراکنده که غالبا از انرژی های تجدیدپذیر استفاده می کنند، در کنار خودروهای برقی به شدت در حال افزایش می باشند. در مقیاس بزرگ هر یک از این دو تکنولوژی می تواند اثرات زیان باری روی شبکه الکتریکی داشته باشد، اما با برنامه ریزی و مدیریت سمت مصرف مناسب، این تکنولوژی ها همراه با منابع ذخیره سازی انرژی می توانند این اثرات را کاهش دهند. در این راستا تاثیر تجمع یکپارچه خودروهای PEV به شبکه جهت فرآیند شارژ یا دشارژ و ناپایداری شبکه ناشی از آن خصوصاً در زمان پیک بار بعنوان چالش اساسی در استفاده از این ماشینها مطرح گردیده است. نوآوری این مقاله ارائه مدلی جهت مدیریت سیستم شارژ هماهنگ و ناهماهنگ خودروهای برقی متصل به شبکه همراه با 2 واحد نیروگاه بادی 1 واحد نیروگاه خورشیدی به عنوان منابع تولید پراکنده و تقسیم بندی خودروهای برقی به 4 کلاس مختلف با در نظر گرفتن درصد سهم هر خودرو در شبکه و در نظر گرفتن تعداد تصادفی خودروها در هر کلاس با استفاده از تابع توزیع نرمال می باشد. مدل پیشنهادی با استفاده از الگوریتم ژنتیک حل شده است. در این مدل هزینه تلفات سالیانه انرژی و هزینه بهره برداری واحدهای تولید پراکنده به صورت یکپارچه به عنوان تابع هدف مطرح میگردد. نتایج حاصل از شبیهسازی روی شبکه 33 باسه IEEE اجرا گردیده است، نتایج خروجی نشان دهنده قدرت کارایی و بهبود عملکرد مدل می باشد.
| fa_IR |
| dc.format.extent | 1048 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | انجمن مهندسی بهره وری صنعت برق ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | نشریه کیفیت و بهره وری صنعت برق ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Iranian Electric Industry Journal of Quality and Productivity | en_US |
| dc.subject | خودروهای برقی | fa_IR |
| dc.subject | منابع تجدید پذیر | fa_IR |
| dc.subject | شبکه توزیع | fa_IR |
| dc.subject | مدیریت سیستم شارژ | fa_IR |
| dc.subject | تخصصي | fa_IR |
| dc.title | برنامه ریزی مدیریت انرژی جهت کاهش هزینههای بهرهبرداری شبکه توزیع با حضور خودروهای برقی و منابع انرژی تجدیدپذیر | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان | fa_IR |
| dc.citation.volume | 7 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 20 | |
| dc.citation.epage | 29 | |