نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorتاج الدین, ضیاءfa_IR
dc.contributor.authorبهادر, حمیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T17:15:57Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T17:15:57Z
dc.date.available1399-08-23T17:15:57Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T17:15:57Z
dc.date.issued2012-03-01en_US
dc.date.issued1390-12-11fa_IR
dc.identifier.citation(2012). Iranian Journal of Applied Linguistics, 15(1), 123-149.en_US
dc.identifier.issn1735-1634
dc.identifier.urihttp://ijal.khu.ac.ir/article-1-81-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/625738
dc.description.abstractگرچه بررسی های متعددی جهت ارزیابی تاثیر مؤلفه های پیچیدگی شناختی فعالیت ها بر اساس متغیرهای متمرکزکننده قوای ذهنی ( رابینسون، 2001) انجام شده است، تحقیق کمتری برای بررسی همین تاثیر در راستای متغیرهای پراکنده کننده قوای ذهنی انجام شده است. علاوه بر این، بررسی اثرات تقابلی این متغیرها و شرایط فعالیت بر تولید زبانی زبان اموزان بررسی نشده است. همچنین در بررسی این متغیرها، زبان آموزان کمتر در انجام فعالیت های شفاهی مورد توجه قرار گرفته اند. تحقیق حاضر، به بررسی متغیرهای پراکنده کننده قوای ذهنی بر اساس فرضیه شناختی رابینسون (2001) بر پیچیدگی تولید زبانی زبان­آموزان می پردازد. پس از قرار دادن زبان آموزان در دو گروه بالا و پایین از نظر توانش زبانی، از دو گروه دو نفره خواسته شد که چهار فعالیت زبانی که دارای کمترین تا بیشترین پیچیدگی شناختی بود انجام دهند و در همان حال تعامل زبانی آنان ضبط می شد. بررسی آماری داده ها نشان داد که افزایش پیچیدگی شناختی فعالیتها لزوماً همواره منجر به پیچیدگی کمتر تولید زبانی بین گروهها آنطور که رابینسون ادعا کرده است نمی شود.fa_IR
dc.format.extent197
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherTehran, Kharazmi Universityen_US
dc.relation.ispartofIranian Journal of Applied Linguisticsen_US
dc.relation.ispartofزبانشناسی کاربردیfa_IR
dc.subjectپیچیدگیfa_IR
dc.subjectشرایط فعالیتfa_IR
dc.subjectفرضیه شناختیfa_IR
dc.subjectگروه بندی دونفرهfa_IR
dc.subjectمیانگین طول نوبتfa_IR
dc.subjectچرخش نوبتfa_IR
dc.titleگروه بندی و متغیرهای پراکنده کننده قوای ذهنی مرتبط با پیچیدگی شناختی: تاثیر بر تولید زبانی زبان آموزانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علامه طباطبائی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علامه طباطبائی تهرانfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue1
dc.citation.spage123
dc.citation.epage149


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد