نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorروحانی, علیfa_IR
dc.contributor.authorخلیلیان, هاجرfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T17:15:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T17:15:56Z
dc.date.available1399-08-23T17:15:55Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T17:15:56Z
dc.date.issued2012-03-01en_US
dc.date.issued1390-12-11fa_IR
dc.identifier.citation(2012). Iranian Journal of Applied Linguistics, 15(1), 97-122.en_US
dc.identifier.issn1735-1634
dc.identifier.urihttp://ijal.khu.ac.ir/article-1-80-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/625737
dc.description.abstractاین تحقیق رابطه میان سطح آگاهی فراشناختی و دو بُعد دانش واژگانی) توانش مهارتی و بیانی) را در گروههای یادگیری «بیش آگاه» و »«کم آگاه» بررسی می نماید. همچنین عملکرد زبان آموزان را در هر یک از گروه های  بیش آگاه و کم آگاه بلحاظ بِعد بیانی واژگان (که در قالب میزان سطح واژگان زبان آموزان عملیاتی گردیده) و ِبعد مهارتی واژگان (که در قالب میزان کاربرد تولیدی واژگان زبان آموزان عملیاتی گردیده) مقایسه می نماید. بدین منظورتعداد 80  نفراز دانشجویان رشته مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه پیام نور اصفهان و دانشگاه شهرکرد  از طریق آزمون  تعیین سطح آکسفورد انتخاب شدند. سپس از آزمون آگاهی فراشناختی ِشرو برای سنجش سطح آگاهی فراشناختیِ و صریح و از  آزمون میزان سطح واژگان نِیشن و  آزمون میزان سطح مهارت تولیدی واژگان نیشن و لوِفر جهت سنجش دو بعد دانش بیانی ومهارتی شرکت کنندگان استفاده گردید . نتایج حاصل از بررسی همبستگی، وجود یک ارتباط  معنادارِ مثبت میان آگاهی فراشناختی زبان و  بعد بیانی واژگان و یک رابطه منفیِ معنادار میان آگاهی فراشناختی و بعد مهارتی واژگان زبان بود. نتایج حاصل از آزمون تی نیز نشان داد که گروه بیش آگاه در بعد دانشِ بیانی واژگان عملکرد بهتری داشتند در حالیکه گروه کم آگاه در بعد مهارتیِ تولید واژگان عملکرد بهتری داشتند. نتایج تحقیق حاضر می تواند  ابعاد شناختی- ذهنی یادگیری واژگان زبان را روشنتر سازد.fa_IR
dc.format.extent154
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherTehran, Kharazmi Universityen_US
dc.relation.ispartofIranian Journal of Applied Linguisticsen_US
dc.relation.ispartofزبانشناسی کاربردیfa_IR
dc.subjectواژگانfa_IR
dc.subjectآگاهی فراشناختیfa_IR
dc.subjectبعد بیانی و مهارتی واژگانfa_IR
dc.titleبررسی رابطه آگاهی فرا شناختی و دو بُعد دانش واژگانیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه شهرکردfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه شهرکردfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue1
dc.citation.spage97
dc.citation.epage122


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد