نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمعرفت, فهیمهfa_IR
dc.contributor.authorنوشی, موسیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T17:15:54Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T17:15:54Z
dc.date.available1399-08-23T17:15:54Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T17:15:54Z
dc.date.issued2012-03-01en_US
dc.date.issued1390-12-11fa_IR
dc.identifier.citation(2012). Iranian Journal of Applied Linguistics, 15(1), 43-71.en_US
dc.identifier.issn1735-1634
dc.identifier.urihttp://ijal.khu.ac.ir/article-1-78-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/625735
dc.description.abstractدراین مطالعه شبه طولی از دو روش خطای معمول و بازخورد اصلاحی جهت بررسی ثبات غلط (فسیل شدگی) میان زبانی استفاده شد. خطاهای نوشتاری در مقالات استدلالی 76 زبان آموز ایرانی در سه سطح زبانی متفاوت با استفاده از مدل ارائه شده توسط گس و سلینکر(1994) شناسایی و طبقه بندی شدند. این خطاها برای باراول با بازخورد ضمنی و برای باردوم با بازخورد صریح تصحیح شدند تا بررسی شود که آیا این دو نوع بازخورد باعث بهبود درنوشتار می شوند، و آیا خطاهائی وجود دارند که در برابر تصحیح مقاومت کنند. نتایج نشان داد که خطاهای مربوط به "انتخاب کلمه ، جمع، شکل کلمه و حرف تعریف the" جزوشایع ترین خطاهای این زبان آموزان بودند، که "انتخاب کلمه" در صدرفهرست قرار دارد. نتایج همچنین نشان داد که اگرچه هر دو نوع بازخورد می تواند منجر به کاهش خطاها شود، ارائه بازخورد صریح ومستقیم برای فراگیران روشی موثر تر میباشد. با این حال نتایج آزمون تی نشان داد که تاثیر کوتاه مدت بازخورد نمی تواند در طول زمان پایداربماند و این تایید کننده گفته کسانی ازقبیل ترواسکات (2007) است که اثر تصحیح خطا را زیر سوال برده اند. علاوه بر این، یافته ها نشان می دهند که خطاهای مربوط به "ضمیر، ترتیب کلمات، مجهول و مالکیت" را احتمالآ می توان جزو خطاهائی برشمرد که فسیل شده اند، زیرا اگر چه برای تمام انواع خطاهای دیگر بازخورد ضمنی توانست مفید باشد، این چهار خطا در برابر تصحیح مقاومت نشان دادند و تنها بازخورد صریح توانست موجب کاهش معنادار آنها شود.fa_IR
dc.format.extent272
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherTehran, Kharazmi Universityen_US
dc.relation.ispartofIranian Journal of Applied Linguisticsen_US
dc.relation.ispartofزبانشناسی کاربردیfa_IR
dc.subjectمیان زبانیfa_IR
dc.subjectثبات غلط (فسیل شدگی)fa_IR
dc.subjectبازخورد ضمنیfa_IR
dc.subjectبازخورد صریحfa_IR
dc.subjectفراگیران انگلیسی به عنوان زبان دومfa_IR
dc.subjectنوشتار استدلالیfa_IR
dc.titleاز بین بردن فسیل شدگی زبانی توسط بازخورد اصلاحی: آیا این امکان پذیر است؟fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علامه طبا طبائی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علامه طبا طبائی تهرانfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue1
dc.citation.spage43
dc.citation.epage71


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد