نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفرجامی, هادیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T17:15:53Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T17:15:53Z
dc.date.available1399-08-23T17:15:53Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T17:15:53Z
dc.date.issued2012-03-01en_US
dc.date.issued1390-12-11fa_IR
dc.identifier.citation(2012). Iranian Journal of Applied Linguistics, 15(1), 19-41.en_US
dc.identifier.issn1735-1634
dc.identifier.urihttp://ijal.khu.ac.ir/article-1-77-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/625734
dc.description.abstractبه نظر می رسد که استعاره ها و تصاویر ذهنی، به منزله بخشی از نظام فکری فراگیرندگان، نقش مهمی در یادگیری زبان توسط آنها ایفا می کند (کرتازی و جین، 1999). از این رو آگاهی از این تصاویر می تواند کمک زیادی به معلمان در رفع مشکلات یادگیری فراگیرندگان زبان کند. در راستای افزایش این آگاهی، این مقاله به بررسی تصاویر ذهنی که فراگیرندگان زبان انگلیسی در رابطه با یادگیری دستور زبان دارند پرداخته است. برای دستیابی به این استعاره ها، پرسشنامه ای حاوی پرسشی باز به 350 فراگیرنده زبان انگلیسی که حداقل یک سال تجربه زبان آموزی جدی داشتند داده شد. این پرسشنامه از پاسخ دهندگان می خواست که تصویر یا تصاویر ذهنی را که در مورد یادگیری دستور زبان انگلیسی دارند بیان کنند. صدوسی نفر به این پرسشنامه پاسخ دادند. این پاسخ ها مورد بررسی قرار گرفته و تصاویر و استعاره های ارائه شده شناسایی و دسته بندی شد. علاوه بر ارائه این دسته ها و استعاره های مربوط به آنها، این مقاله آنها را در چارچوب آموزش و یادگیری دستور زبان مورد بحث قرار می دهد و به بیان واکنش ها و اقدامات مطلوب از جانب معلمان در قبال دارندگان این گونه استعاره ها و تصاویر ذهنی می پردازند.fa_IR
dc.format.extent140
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherTehran, Kharazmi Universityen_US
dc.relation.ispartofIranian Journal of Applied Linguisticsen_US
dc.relation.ispartofزبانشناسی کاربردیfa_IR
dc.subjectاستعاره مفهومیfa_IR
dc.subjectباورهای فراگیرندگانfa_IR
dc.subjectتجزیه و تحلیل استعاره هاfa_IR
dc.subjectتصاویر ذهنی فراگیرندگانfa_IR
dc.subjectدستور زبان انگلیسیfa_IR
dc.titleاستعاره ها و تصاویر ذهنی فراگیرندگان زبان انگلیسی در رابطه با یادگیری دستور زبانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه سمنانfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue1
dc.citation.spage19
dc.citation.epage41


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد