نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعطایی, محمود رضاfa_IR
dc.contributor.authorنیکویی نژاد, فاطمهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T17:15:52Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T17:15:52Z
dc.date.available1399-08-23T17:15:52Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T17:15:52Z
dc.date.issued2012-03-01en_US
dc.date.issued1390-12-11fa_IR
dc.identifier.citation(2012). Iranian Journal of Applied Linguistics, 15(1), 1-18.en_US
dc.identifier.issn1735-1634
dc.identifier.urihttp://ijal.khu.ac.ir/article-1-76-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/625733
dc.description.abstractاین پژوهش برای ارزیابی فایدۀ نسبی دانش واژگان و دانش نحو به عنوان پیش بینی کننده های عملکرد در خواندن و درک مطلب انجام شد. علاوه بر این، رابطۀ دو جانبۀ دانش نحو و دانش واژگان و عملکرد در خواندن و درک مطلب بررسی شد. شرکت کنندگان تحقیق 159 دانش آموز پسر سال اول و دوم دبیرستان در ایران بودند. داده های مطالعه از طریق بخش خواندن و درک مطلب نسخه ای قبلی از آزمون زبان انگلیسی مقدماتی (2004)، آزمون سطوح دانش واژگان، آزمون وابسته های لغت و آزمون دانش نحو جمع آوری شد. طبق نتایج، هم نمرات دستور زبان و هم نمرات واژگان با نمرات خواندن و درک مطلب همبستگی مثبت داشتند. همچنین نمرات واژگان با نمرات خواندن و درک مطلب همبستگی معناداری داشتند اما همبستگی بین نمرات دانش نحو و نمرات خواندن و درک مطلب قوی تر بود. تحلیل داده ها نشان داد که دانش نحو بخش بزرگتری از واریانس خواندن و درک مطلب را پوشش می دهد. برای بررسی قدرت دامنۀ/عمق دانش واژگان یا دانش نحو در پیش بینی عملکرد خواندن و درک مفاهیم آزمون تحلیل واریانس چند متغیره انجام شد. شاخص های بتا نشان داد که دانش دستور زبان کمک معناداری به خواندن و درک مطلب کرد اگر چه متغیر های دیگر واریانس آزمون خواندن را پوشش دادند. یافته های این پژوهش شناخت جدیدی در مورد نقش مهم دانش دستور زبان آموزان به عنوان عاملی میانجی در خواندن و درک مطلب در سطح پایینتر از متوسط فراهم می کنند.fa_IR
dc.format.extent130
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherTehran, Kharazmi Universityen_US
dc.relation.ispartofIranian Journal of Applied Linguisticsen_US
dc.relation.ispartofزبانشناسی کاربردیfa_IR
dc.subjectعمق دانش واژگانfa_IR
dc.subjectدامنۀ واژگانfa_IR
dc.subjectدانش نحوfa_IR
dc.subjectیک عملکرد در خواندن زبان انگلیسیfa_IR
dc.subjectانگلیسی به عنوان یک زبان خارجیfa_IR
dc.titleدامنۀ واژگان، عمق دانش واژگان و دانش نحو: کدام یک عملکرد در خواندن زبان انگلیسی را به شکل قوی تری پیش بینی می کند؟fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentKharazmi University, Tehranfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue1
dc.citation.spage1
dc.citation.epage18


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد