نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکیوان پناه, شیواfa_IR
dc.contributor.authorقاسمی, زهزاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T17:15:48Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T17:15:48Z
dc.date.available1399-08-23T17:15:48Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T17:15:48Z
dc.date.issued2011-09-01en_US
dc.date.issued1390-06-10fa_IR
dc.identifier.citation(2011). Iranian Journal of Applied Linguistics, 14(2), 89-110.en_US
dc.identifier.issn1735-1634
dc.identifier.urihttp://ijal.khu.ac.ir/article-1-25-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/625729
dc.description.abstractاین تحقیق به بررسی منابع اصلی کاهنده انگیزه دانش آموزان ایرانی در یادگیری زبان دوم و سنجش رابطهبین کاهش انگیزه و جنسیت و مقطع تحصیلی دانش آموزان می پردازد. به منظور یافتن عوامل اصلیکاهنده انگیزه پرسشنامه ای با 32 سوال پنج گزینه ای تدوین و توسط 327 دانش آموز دختر و پسر تکمیلشد. به منظور بررسی عوامل اساسی پرسشنامه تحلیل عامل اکتشافی انجام شد. بر اساس نتایج پنج دسته ازعوامل کاهنده انگیزه شناسایی شدند: مطالب مواد و امکانات اموزشی، نگرش نسبت به جامعه انگلیسی زبان،معلم، تجربه شکست، نگرش نسبت به یادگیری زبان دوم. به منظور بررسی عوامل کاهنده انگیزه در رابطهبا جنسیت و مقطع آموزشی دانش آموزان دو تحلیل واریانس یک طرفه انجام شدند. یافته ها تفاوتمعناداری بین دانش آموزان دختر و پسر در مورد سه عامل کاهنده انگیزه نشان دادند. تفاوت معناداری بیندانش آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف نسبت به سه عامل کاهنده انگیزه مشاهده شد. در پایان، یکتحلیل واریانس چند متغیره به منظور بررسی تفاوتهای بین دانش آموزان دختر و پسر در مقاطع تحصیلییکسان در مورد عوامل کاهنده انگیزه انجام شد. تفاوت معناداری بین دانش آموزان دختر و پسر در مقاطعتحصیلی مختلف نسبت به همه عوامل کاهنده انگیزه جز یک مورد یافته شد.fa_IR
dc.format.extent271
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherTehran, Kharazmi Universityen_US
dc.relation.ispartofIranian Journal of Applied Linguisticsen_US
dc.relation.ispartofزبانشناسی کاربردیfa_IR
dc.subjectکاهش انگیزهfa_IR
dc.subjectانگیزهfa_IR
dc.subjectعوامل کاهنده انگیزهfa_IR
dc.subjectیادگیری زبان دومfa_IR
dc.titleبررسی عوامل کاهنده انگیزه در یادگیری زبان دومfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue2
dc.citation.spage89
dc.citation.epage110


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد