| dc.contributor.author | کیوان پناه, شیوا | fa_IR |
| dc.contributor.author | قاسمی, زهزا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-23T17:15:48Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-13T17:15:48Z | |
| dc.date.available | 1399-08-23T17:15:48Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-13T17:15:48Z | |
| dc.date.issued | 2011-09-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1390-06-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | (2011). Iranian Journal of Applied Linguistics, 14(2), 89-110. | en_US |
| dc.identifier.issn | 1735-1634 | |
| dc.identifier.uri | http://ijal.khu.ac.ir/article-1-25-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/625729 | |
| dc.description.abstract | این تحقیق به بررسی منابع اصلی کاهنده انگیزه دانش آموزان ایرانی در یادگیری زبان دوم و سنجش رابطهبین کاهش انگیزه و جنسیت و مقطع تحصیلی دانش آموزان می پردازد. به منظور یافتن عوامل اصلیکاهنده انگیزه پرسشنامه ای با 32 سوال پنج گزینه ای تدوین و توسط 327 دانش آموز دختر و پسر تکمیلشد. به منظور بررسی عوامل اساسی پرسشنامه تحلیل عامل اکتشافی انجام شد. بر اساس نتایج پنج دسته ازعوامل کاهنده انگیزه شناسایی شدند: مطالب مواد و امکانات اموزشی، نگرش نسبت به جامعه انگلیسی زبان،معلم، تجربه شکست، نگرش نسبت به یادگیری زبان دوم. به منظور بررسی عوامل کاهنده انگیزه در رابطهبا جنسیت و مقطع آموزشی دانش آموزان دو تحلیل واریانس یک طرفه انجام شدند. یافته ها تفاوتمعناداری بین دانش آموزان دختر و پسر در مورد سه عامل کاهنده انگیزه نشان دادند. تفاوت معناداری بیندانش آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف نسبت به سه عامل کاهنده انگیزه مشاهده شد. در پایان، یکتحلیل واریانس چند متغیره به منظور بررسی تفاوتهای بین دانش آموزان دختر و پسر در مقاطع تحصیلییکسان در مورد عوامل کاهنده انگیزه انجام شد. تفاوت معناداری بین دانش آموزان دختر و پسر در مقاطعتحصیلی مختلف نسبت به همه عوامل کاهنده انگیزه جز یک مورد یافته شد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 271 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | Tehran, Kharazmi University | en_US |
| dc.relation.ispartof | Iranian Journal of Applied Linguistics | en_US |
| dc.relation.ispartof | زبانشناسی کاربردی | fa_IR |
| dc.subject | کاهش انگیزه | fa_IR |
| dc.subject | انگیزه | fa_IR |
| dc.subject | عوامل کاهنده انگیزه | fa_IR |
| dc.subject | یادگیری زبان دوم | fa_IR |
| dc.title | بررسی عوامل کاهنده انگیزه در یادگیری زبان دوم | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 14 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 89 | |
| dc.citation.epage | 110 | |