نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاکبری, رامینfa_IR
dc.contributor.authorتوسلی, کبریfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T17:15:46Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T17:15:46Z
dc.date.available1399-08-23T17:15:46Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T17:15:46Z
dc.date.issued2011-09-01en_US
dc.date.issued1390-06-10fa_IR
dc.identifier.citation(2011). Iranian Journal of Applied Linguistics, 14(2), 31-61.en_US
dc.identifier.issn1735-1634
dc.identifier.urihttp://ijal.khu.ac.ir/article-1-16-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/625727
dc.description.abstractطی سالهای اخیر، معلمین به عنوان یکی از مهمترین عوامل در تعلیم و تربیت بیش از پیش مورد توجه محققین قرار گرفته­اند. در این راستا، تلاشهای زیادی جهت یافتن روابط بین متغیرهای مختلف معلمان (از جمله کارآمدی، تحلیل­رفتگی شغلی، سبک تدریس و هوش هیجانی) و ویژگیهای جمعیت شناختی آنان (نظیر جنسیت، میزان تحصیلات، و سابقه تدریس) در رشته­های وابسته به تعلیم و تربیت صورت گرفته است. با این وجود، فقدان چنین تحقیقاتی در رشته آموزش زبان انگلیسی محسوس می باشد. هدف از تحقیق حاضر، یافتن روابط میان برخی از این متغیرها در بین معلمان زبان انگلیسی ایرانی بود. بدین منظور، 264 معلم زبان انگلیسی به چهار پرسشنامه کارآمدی، تحلیل­رفتگی شغلی، سبک تدریس، و هوش هیجانی پاسخ دادند. نتایج تحلیل داده­های جمع­آوری شده حاکی از وجود همبستگی معنا دار در بین برخی از اجزا این چهار متغیر از یکسو و اختلاف معنا دار در بین بعضی از این اجزا بر اساس جنسیت، میزان تحصیلات، و سابقه تدریس افراد شرکت­کننده در تحقیق بود.fa_IR
dc.format.extent325
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherTehran, Kharazmi Universityen_US
dc.relation.ispartofIranian Journal of Applied Linguisticsen_US
dc.relation.ispartofزبانشناسی کاربردیfa_IR
dc.subjectکارآمدی معلمfa_IR
dc.subjectتحلیل رفتگی شغلیfa_IR
dc.subjectسبک تدریسfa_IR
dc.subjectهوش هیجانیfa_IR
dc.subjectویژگیهای جمعیت شناختیfa_IR
dc.subjectآموزش زبان انگلیسیfa_IR
dc.titleکارآمدی معلم، تحلیل رفتگی شغلی، سبک تدریس، و هوش هیجانی: روابط و تفاوتهای موجودfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentهیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس تهرانfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue2
dc.citation.spage31
dc.citation.epage61


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد