نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاحمدی, عبدالحسینfa_IR
dc.contributor.authorغفارثمر, رضاfa_IR
dc.contributor.authorیزدانی مقدم, مسعودfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T17:15:45Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T17:15:45Z
dc.date.available1399-08-23T17:15:45Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T17:15:45Z
dc.date.issued2011-09-01en_US
dc.date.issued1390-06-10fa_IR
dc.identifier.citation(2011). Iranian Journal of Applied Linguistics, 14(2), 1-30.en_US
dc.identifier.issn1735-1634
dc.identifier.urihttp://ijal.khu.ac.ir/article-1-15-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/625726
dc.description.abstractاین تحقیق به بررسی تأثیر فعالیت های تمرکزی(focused tasks) بر روی پیشرفت توانش کاربردی زبان آموزان انگلیسی به عنوان زبان خارجه پرداخته است. بدین منظور، محققین تأثیر آگاهی انگیزی  (Consciousness Raising) به عنوان یک فعالیت ورود محور واملاء-انشاء)  Dictogloss که یک فعالیت مشارکتی تولیدی محسوب می گردد) را به عنوان یک فعالیت تولید محور مورد مقایسه قرار داده اند. در آغاز، 147 زبان آموز انگلیسی ایرانی با شرکت در مطالعه، محققین را در ساخت ابزار تحقیق یعنی پرسشنامه درک، تستهای تشخیص و تولید یاری نمودند. در همین راستا، 43 بومی آمریکایی انگلیسی زبان برای ساختن تست تشخیص و مواد آموزشی برای انجام تحقیق دعوت به همکاری شدند. برای انجام تحقیق، 60 زبان آموز انگلیسی فارسی زبان بر اساس نمراتشان درآزمون سطح آکسورد (2004) به دو گروه همگن تقسیم گردیدند. این گروهها به طور تصادفی در یکی از شرایط آموزشی آگاهی انگیزی به عنوان یک فعالیت ورود محور و املاء-انشاء به عنوان یک فعالیت تولید محور قرار گرفتند. این دو فعالیت  برای ارائه آموزش به مدت هشت جلسه مورد استفاده قرار گرفتند. براساس نتایج پرسشنامه و تستها، تأثیر آموزش(از پیش آزمون تا پس آزمون اول) و زمان (از پس آزمون اول تا پس آزمون دوم)  باعث تفاوت معناداری  بین دو گروه نگردید. نتایج پرسشنامه و تستها نشانگر پیشرفت معنادار شرکت کنندگان در هر دو فعالیت در پس آزمون اول و دوم نسبت به پیش آزمون میباشد. شرکت کنندگان در هر دو فعالیت توانستند تأثیر مثبت آموزش را در پس آزمون دوم بر روی پرسشنامه درک و تست تولید حفظ نمایند. اما در مورد تست تشخیص، شرکت کنندگان در فعالیت تولید محور نتوانستند تأثیر مثبت آموزش را در پس آزمون دوم حفظ نمایند.fa_IR
dc.format.extent337
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherTehran, Kharazmi Universityen_US
dc.relation.ispartofIranian Journal of Applied Linguisticsen_US
dc.relation.ispartofزبانشناسی کاربردیfa_IR
dc.subjectفعالیت آگاهی انگیزیfa_IR
dc.subjectفعالیت املاء-انشاءfa_IR
dc.subjectفعالیت های ورود محور و تولید محورfa_IR
dc.subjectمنظورشناسیfa_IR
dc.subjectمنظورشناسی بین زبانی آموزشیfa_IR
dc.subjectدرخواستfa_IR
dc.subjectتعدیل کننده های درخواستfa_IR
dc.titleتدریس فرمهای تعدیل کننده درخواست در زبان دوم: بررسی میزان تأثیر فعالیت های ورود محور و تولید محورfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentهیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی لارستانfa_IR
dc.contributor.departmentهیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentهیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گرمسارfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue2
dc.citation.spage1
dc.citation.epage30


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد