نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorروحانی, علیfa_IR
dc.contributor.authorامینی باغبادرانی, الهامfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T17:15:43Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T17:15:43Z
dc.date.available1399-08-23T17:15:43Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T17:15:43Z
dc.date.issued2012-09-01en_US
dc.date.issued1391-06-11fa_IR
dc.identifier.citation(2012). Iranian Journal of Applied Linguistics, 15(2), 107-138.en_US
dc.identifier.issn1735-1634
dc.identifier.urihttp://ijal.khu.ac.ir/article-1-1584-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/625724
dc.description.abstractاین تحقیق تاثیر آموزش توسعه راهبردهای خودتنظیمی را بر نگارش ایجابی و خود کارایی فراگیران ایرانی زبان انگلیسی بررسی کرده و میزان تاثیر این نوع آموزش راهبردی را با آموزش غیرراهبردی (سنتی) مقایسه نموده است. در این تحقیق از مدل توسعه­ی راهبردهای خودتنظیمی شامل نمودار کمک حافظه و جدول واژگان انتقالی، مقاله­های نمونه ایجابی و سازمان دهنده تصویری استفاده شده است. برای بررسی اهداف تحقیق، 60 فراگیر ایرانی زبان انگلیسی در مقطع لیسانس از دو دانشگاه در این تحقیق شرکت کردند و از شیوه­ی نیمه تجربی پیش آزمون-پس آزمون با گروه شاهد استفاده شد. تجزیه و تحلیل کوواریانس نشان داد که هر دو نوع آموزش راهبردی خودتنظیمی و آموزش غیرراهبردی تاثیر مثبتی بر نگارش ایجابی فراگیران داشت، لیکن تاثیر راهبردهای خودتنظیمی، بر توانش نگارش ایجابی فراگیران زبان انگلیسی در زمینه های فرم و محتوای نگارش، سازماندهی و انسجام، ساختار جمله و واژگان در مهارت نگارش به مراتب بیشتر و به لحاظ آماری معنادار بود. هم­چنین خودکارایی فراگیرانی که آموزش توسعه راهبردهای خودتنظیمی داشتند در نگارش بهبود یافت، ولیکن عملکرد بهتر آن­ها نسبت به فراگیرانی که آموزش غیرراهبردی داشتند در پس آزمون به لحاظ آماری چندان معناداری نشان نداد. نتایج این تحقیق توجه مدرسان زبان را به بعد آگاهی فراشناختی نگارش و اهمیت تدریس راهبردهای خود تنظیمی به عنوان راهی برای کسب خود مختاری و  خود کارایی در مهارت نگارش معطوف می­دارد.fa_IR
dc.format.extent408
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherTehran, Kharazmi Universityen_US
dc.relation.ispartofIranian Journal of Applied Linguisticsen_US
dc.relation.ispartofزبانشناسی کاربردیfa_IR
dc.subjectیادگیری زبان دومfa_IR
dc.subjectنگارش ایجابیfa_IR
dc.subjectخودکاراییfa_IR
dc.subjectتوسعه راهبردهای خودتنظیمیfa_IR
dc.subjectآموزش راهبردی و غیرراهبردیfa_IR
dc.titleتاثیر توسعه راهبردهای خود تنظیمی بر نگارش ایجابی و خود کارایی فراگیران ایرانی زبان انگلیسیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه شهرکردfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آبادfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue2
dc.citation.spage107
dc.citation.epage138


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد