| dc.contributor.author | خطیب, محمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | صفری, محمود | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-23T17:15:39Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-13T17:15:39Z | |
| dc.date.available | 1399-08-23T17:15:39Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-13T17:15:39Z | |
| dc.date.issued | 2012-09-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1391-06-11 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | (2012). Iranian Journal of Applied Linguistics, 15(2), 1-32. | en_US |
| dc.identifier.issn | 1735-1634 | |
| dc.identifier.uri | http://ijal.khu.ac.ir/article-1-1580-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/625720 | |
| dc.description.abstract | اکثر تحقیقات در زمینه کاربردشناسی زبان بینابینی بر روی انجام و یادگیری کارگفتها توسط غیربومی زبانان تمرکز کرده اند و ادب را تنها یک امر جانبی انگاشته اند. تحقیق حاضر مربوط به ادب زبانی می باشد و سعی دارد تأثیر روشهای آموزشی متفاوت را برروی فراگیری مهارتهای ادب در انگلیسی بررسی کند. هشت گروه دانشجویان سال اول و سال سوم رشته های زبان انگلیسی بطور تصادفی به سه گروه آزمایشی (مطالب تقویت شده، تدریس آشکارو ایفای نقش) و یک گروه کنترل (نمایش صرف) تقسیم شدند. شرکت کنندگان در امتحان تافل، امتحان پیش آزمون و پس از آموزش هفت هفته ای مجموعه ای از مهارتهای ادب در امتحان پس آزمون شرکت کردند. نتایج تحقیق نشان داد که آموزش تأثیر معنادار مثبتی بر روی یادگیری مهارتهای ادب دارد و تدریس آشکار موثرترین شیوه آموزشی می باشد. شیوه های ایفای نقش و مطالب تقویت شده در رتبه های دوم و سوم تأثیرگذاری قرار داشتند. همچنین نشان داده شد که اگرچه سطح مهارت عمومی زبان تاثیر معناداری بر روی دانش مهارتهای ادب (توانایی تشخیص مهارت ادب مناسب برای هر موقعیت اجتماعی ) دارد، ولی تأثیری بر روی فراگیری مهارتهای ادب ندارد. یافته ها دلالت بر آن دارند که آموزش مهارتهای ادب را می توان در سطح متوسط شروع کرد و تدریس آشکار به همراه فعالیتهای ایفای نقش برای زبان آموزان بسیارمفید خواهد بود. | fa_IR |
| dc.format.extent | 305 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | Tehran, Kharazmi University | en_US |
| dc.relation.ispartof | Iranian Journal of Applied Linguistics | en_US |
| dc.relation.ispartof | زبانشناسی کاربردی | fa_IR |
| dc.subject | مهارتهای ادب | fa_IR |
| dc.subject | کاربردشناسی زبان بینابینی | fa_IR |
| dc.subject | آزمون تکمیل کلام | fa_IR |
| dc.subject | روشهای تدریس | fa_IR |
| dc.subject | فراگیری | fa_IR |
| dc.title | تأثیر روشهای آموزشی متفاوت برروی فراگیری مهارتهای ادب در زبان انگلیسی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار دانشگاه علامه طباطبایی تهران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری آموزش انگلیسی دانشگاه علامه طباطبایی تهران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 15 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 1 | |
| dc.citation.epage | 32 | |