نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخطیب, محمدfa_IR
dc.contributor.authorصفری, محمودfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T17:15:39Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T17:15:39Z
dc.date.available1399-08-23T17:15:39Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T17:15:39Z
dc.date.issued2012-09-01en_US
dc.date.issued1391-06-11fa_IR
dc.identifier.citation(2012). Iranian Journal of Applied Linguistics, 15(2), 1-32.en_US
dc.identifier.issn1735-1634
dc.identifier.urihttp://ijal.khu.ac.ir/article-1-1580-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/625720
dc.description.abstractاکثر تحقیقات در زمینه کاربردشناسی زبان بینابینی بر روی انجام و یادگیری کارگفتها توسط غیربومی زبانان تمرکز کرده اند و  ادب را تنها یک امر جانبی انگاشته اند. تحقیق حاضر مربوط به ادب زبانی می باشد و سعی دارد تأثیر روشهای آموزشی متفاوت را برروی فراگیری مهارتهای ادب در انگلیسی بررسی کند. هشت گروه دانشجویان سال اول و سال سوم رشته های زبان انگلیسی بطور تصادفی به سه گروه آزمایشی (مطالب تقویت شده،  تدریس آشکارو ایفای نقش) و یک گروه کنترل (نمایش صرف) تقسیم شدند. شرکت کنندگان در امتحان تافل، امتحان پیش آزمون و پس از آموزش هفت هفته ای مجموعه ای از مهارتهای ادب در امتحان پس آزمون شرکت کردند. نتایج تحقیق نشان داد که آموزش تأثیر معنادار مثبتی بر روی یادگیری مهارتهای ادب دارد و تدریس آشکار موثرترین شیوه آموزشی می باشد. شیوه های ایفای نقش و مطالب تقویت شده در رتبه های دوم و سوم تأثیرگذاری قرار داشتند. همچنین نشان داده شد که اگرچه سطح مهارت عمومی زبان تاثیر معناداری  بر روی دانش مهارتهای ادب (توانایی تشخیص مهارت ادب مناسب برای هر موقعیت اجتماعی ) دارد، ولی تأثیری  بر روی فراگیری مهارتهای ادب ندارد. یافته ها دلالت بر آن دارند که آموزش مهارتهای ادب را می توان در سطح متوسط شروع کرد و تدریس آشکار به همراه فعالیتهای ایفای نقش برای زبان آموزان بسیارمفید خواهد بود.fa_IR
dc.format.extent305
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherTehran, Kharazmi Universityen_US
dc.relation.ispartofIranian Journal of Applied Linguisticsen_US
dc.relation.ispartofزبانشناسی کاربردیfa_IR
dc.subjectمهارتهای ادبfa_IR
dc.subjectکاربردشناسی زبان بینابینیfa_IR
dc.subjectآزمون تکمیل کلامfa_IR
dc.subjectروشهای تدریسfa_IR
dc.subjectفراگیریfa_IR
dc.titleتأثیر روشهای آموزشی متفاوت برروی فراگیری مهارتهای ادب در زبان انگلیسیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه علامه طباطبایی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری آموزش انگلیسی دانشگاه علامه طباطبایی تهرانfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue2
dc.citation.spage1
dc.citation.epage32


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد