نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسعیدی, مهنازfa_IR
dc.contributor.authorیوسفی, مانداناfa_IR
dc.contributor.authorبقائی, پوریاfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T17:15:38Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T17:15:38Z
dc.date.available1399-08-23T17:15:38Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T17:15:38Z
dc.date.issued2013-03-01en_US
dc.date.issued1391-12-11fa_IR
dc.identifier.citation(2013). Iranian Journal of Applied Linguistics, 16(1), 145-175.en_US
dc.identifier.issn1735-1634
dc.identifier.urihttp://ijal.khu.ac.ir/article-1-1592-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/625719
dc.description.abstractشواهد بیانگر این می باشد که تغییر پذیری در ارزیابی نگارش دانشجویان فقط نتیجه تفاوت مهارت نوشتاری آنها نیست بلکه عوامل بیرونی خاصی در این امر دخیلند و عوامل مرتبط با مصحح، فعالییت، موقعییت یا تعامل هر یک از اینها میتوانند در تصمیم گیریها و استنباطها در مورد توانایی نگارش فراگیران تاثیر بگذارند. هدف این تحقیق این است که مساله تغییرپذیری را در داوری مصحح به عنوان منبع خطای سنجش در ارزیابی نگارش فراگیران زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجه مورد بررسی قرار دهد. به این منظور مقالات 32 دانشجوی ایرانی زبان انگلیسی بوسیله شش مصحح ارزشیابی و نتایج با استفاده از مدل رش و برنامه فست مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته ها نشان دادند که تفاوتهای معنی داری در میزان سختگیری مصحح ها وجود دارد و تعامل مصحح با فراگیر باعث ایجاد تورش در ارزشیابی میشود. از آنجایی که ارزیابی مهارت نوشتن امری ذهنی میباشد و بر اساس داوری مصحح می تواند متغیر باشد، بررسی و شناخت عواملی که باعث عینی تر شدن این ارزیابی میشود امری ضروری به شمارمی رود. ذهنی بودن روند ارزیابی مهارت نوشتن تهدیدی برای روایی آزمون است و سبب می شود که نمره فراگیر نشان دهنده مهارت واقعی وی نباشد. این تحقیق نشان می دهد چطور ارزیابی می تواند کارامد و سودمند باشد و چگونه می توان انصاف و صحت عملکرد ذهنی را سنجید.fa_IR
dc.format.extent278
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherTehran, Kharazmi Universityen_US
dc.relation.ispartofIranian Journal of Applied Linguisticsen_US
dc.relation.ispartofزبانشناسی کاربردیfa_IR
dc.subjectتورش مصححfa_IR
dc.subjectتوانایی نگارشfa_IR
dc.subjectسنجش چند وجهی رشfa_IR
dc.subjectپایایی بین مصححfa_IR
dc.titleتورش مصحح در ارزیابی نگارش فر اگیران زبان انگلیسی در ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentفارغ التحصیل دکتری تخصصی زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهدfa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue1
dc.citation.spage145
dc.citation.epage175


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد