نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمفتون, پرویزfa_IR
dc.contributor.authorرضائی, غفورfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T17:15:36Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T17:15:36Z
dc.date.available1399-08-23T17:15:36Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T17:15:36Z
dc.date.issued2013-03-01en_US
dc.date.issued1391-12-11fa_IR
dc.identifier.citation(2013). Iranian Journal of Applied Linguistics, 16(1), 107-128.en_US
dc.identifier.issn1735-1634
dc.identifier.urihttp://ijal.khu.ac.ir/article-1-1590-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/625717
dc.description.abstractاین مقاله جنبه های مختلف گفتمان کلاس را در یک کلاس تدریس زبان انگلیسی که در آن از روش ارتباطی استفاده می شود مورد بررسی قرار می دهد. اطلاعات لازم از طریق مشاهده تعاملات کلاسی و ضبط صدا در 5 جلسه و جمعا بالغ بر 4 ساعت جمع آوری شد. برای تحلیل داده ها، چهارچوبی تحلیلی تهیه شد که مشتمل بر ویژگی های مهم کلاس یعنی تبادلات آموزشی، ویژگی های نهاده، روش بازخورد، و نوع سوالات بود. نتایج حاصل از تحلیل داده ها نشان داد که اطلاعات جمع آوری شده حاوی 52 مورد تبادلات آموزشی است که در 73% آنها واکنش معلم به گفته های زبان آموزان بیشتر کارکرد ارزیابی دارد، معلم گفتار خود را با توجه سطح دانش زبانی زبان آموزان تغییر می دهد، و از میان روش های مختلف بازخورد اصلاحی روش بازریزی (51%) و بازخورد صریح (22%) بیشتر از بقیه مورد استفاده قرار گرفته است که به تبع آن فرصت و شانس کمتری برای عکس العمل و خود اصلاحی از سوی زبان آموزان ایجاد می شد. همچنین، بیشتر (57% ) سوالاتی که معلم از زبان آموزان می پرسید با هدف سنجش دانش زبان آموزان بود و تنها در 21% آنها هدف کسب واقعی اطلاعات بود که پاسخشان برای سوال کننده معلوم نبود.fa_IR
dc.format.extent195
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherTehran, Kharazmi Universityen_US
dc.relation.ispartofIranian Journal of Applied Linguisticsen_US
dc.relation.ispartofزبانشناسی کاربردیfa_IR
dc.subjectگفتمان کلاسfa_IR
dc.subjectتبادلات آموزشیfa_IR
dc.subjectویژگی های نهادهfa_IR
dc.subjectبازخورد اصلاحیfa_IR
dc.subjectنوع سوالاتfa_IR
dc.titleبررسی گفتمان کلاس: مطالعه موردی کلاس تدریس انگلیسی به عنوان زبان خارجی در ایران هنگام استفاده از روش ارتباطیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم وتحقیقات تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی، واحد گرمسارfa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue1
dc.citation.spage107
dc.citation.epage128


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد