نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجعفری گهر, منوچهرfa_IR
dc.contributor.authorمرتضوی, محبوبهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T17:15:34Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T17:15:34Z
dc.date.available1399-08-23T17:15:34Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T17:15:34Z
dc.date.issued2013-03-01en_US
dc.date.issued1391-12-11fa_IR
dc.identifier.citation(2013). Iranian Journal of Applied Linguistics, 16(1), 59-78.en_US
dc.identifier.issn1735-1634
dc.identifier.urihttp://ijal.khu.ac.ir/article-1-1588-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/625715
dc.description.abstractهدف تحقیق حاضربررسی تاثیر سه روش متفاوت نگارش دفتر تفکرات انتقادی به صورت انفرادی، مشارکتی با همگروه و به صورت مشارکتی با معلم بر روی مهارت خودسازماندهی زبان آموزان ایرانی میباشد. در ابتدا صد و پنجاه زبان آموز ایرانی سطح فوق متوسط مونث که در یک موسسه زبان مشغول فراگیری زبان انگلیسی بودند به سوالات پرسشنامه مقیاس سنجش خودسازماندهی تحصیلی پاسخ دادند. از بین این صد و پنجاه نفر، تعداد شصت زبان آموز که نمره آنها در این آزمون در محدوده  یک انحراف معیار بالاتر و یا پایین تراز میانگین بود، انتخاب و به صورت تصادفی به چهار گروه تقسیم شدند. پس از استفاده از روش نگارش دفاتر تفکرات انتقادی برای یک ترم چهل و دو ساعته از شرکت کنندگان خواسته شد مجددﺍ به سوالات پرسشنامه خودسازماندهی تحصیلی پاسخ دهند. نتایج تحلیل پراکنش آزمون مرحله دوم نشان داد که نگارش افکار و وقایع انتقادی به صورت مشارکتی با همگروه یا معلم که فرصت استفاده از بازخورد همگروه و یا معلم را فراهم می آورد می تواند مهارت خودسازماندهی زبان آموزان را به صورت به صورت معنا داری افزایش دهد. زبان آموزانی که از روش نگارش تفکرات و وقایع استفاده کردند اما از بازخورد همگروهان و یا معلم بهره نبردند نیز نسبت به زبان آموزانی که این روش را به کار نبردند نمرات بهتری کسب کردند. بنابراین، نتایج این تحقیق نشانگر نقش موثر نگارش تفکرات انتقادی به صورت انفرادی در بالابردن مهارت خودسازماندهی می باشد.fa_IR
dc.format.extent201
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherTehran, Kharazmi Universityen_US
dc.relation.ispartofIranian Journal of Applied Linguisticsen_US
dc.relation.ispartofزبانشناسی کاربردیfa_IR
dc.subjectتفکرات انتقادیfa_IR
dc.subjectدفتر تفکرات انتقادیfa_IR
dc.subjectنگارش دفتر تفکرات انتقادیfa_IR
dc.subjectخودسازماندهیfa_IR
dc.subjectیادگیری خودسازماندهی شدهfa_IR
dc.subjectمقیاس سنجش خود سازماندهی تحصیلیfa_IR
dc.titleتاثیر روشهای متفاوت نگارش دفتر تفکرات انتقادی بر روی مهارت خودسازماندهی زبان آموزانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه پیام نور تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری دانشگاه پیام نور تهرانfa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue1
dc.citation.spage59
dc.citation.epage78


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد