نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشکوهی, حسینfa_IR
dc.contributor.authorعلیشاهی, زهراfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T17:15:09Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T17:15:10Z
dc.date.available1399-08-23T17:15:09Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T17:15:10Z
dc.date.issued2009-09-01en_US
dc.date.issued1388-06-10fa_IR
dc.identifier.citation(2009). Iranian Journal of Applied Linguistics, 12(2), 137-155.en_US
dc.identifier.issn1735-1634
dc.identifier.urihttp://ijal.khu.ac.ir/article-1-55-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/625692
dc.description.abstractدر تحقیق حاضر تاثیر آموزش فرم محور و فعالییت گروهی شامل ویرایش گروهی متن و بازسازی متن بر روی نگارش علمی-توضیحی وداستان روایی 60 تن از دانشجویان دو سال آخر رشته زبان انگلیسی در دو گروه شاهد و آزمایش مورد بررسی قرار گرفت. این دانشجویان به گروهای جفتی تقسیم شدند و در هر گروه دو نفره یک نفر با انگلیسی بهتر و بالاتری قرار گرفت. نتایج تحقیق نشان داد که آموزش فرم محور تاثیر بهتری بر دستور آنها (در سطح دستور ساده) داشته و کار گروهی تاثیر معنا داری در افراد با بسندگی زبانی بالاتر می گذارد. اینکه نگارش متون داستان روایی مشکل تر از متون علمی-توضیحی می باشد به پیجیده تربودن این نوع ژانر زبانی نسبت به نوع علمی-توضیحی از لحاظ فرایند شناختی و زبانی دلالت دارد که به همین سبب توصیه می گردد معلمان و استادان نگارش توجه بیشتری به این نوع ژانر داشته باشند.fa_IR
dc.format.extent213
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherTehran, Kharazmi Universityen_US
dc.relation.ispartofIranian Journal of Applied Linguisticsen_US
dc.relation.ispartofزبانشناسی کاربردیfa_IR
dc.subjectنگارش انگلیسیfa_IR
dc.subjectمتون علمی-توضیحی وداستان رواییfa_IR
dc.subjectویرایش گروهیfa_IR
dc.subjectبازسازی متنfa_IR
dc.subjectآموزش فرم محورfa_IR
dc.titleویرایش و بازسازی متن در نگارش متون علمی-توضیحی وداستان روایی دانشجویان زبان انگلیسی با تکیه بر آموزش فرم محور و فعالیت گروهیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه شهید چمران اهوازfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه شهید چمران اهوازfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue2
dc.citation.spage137
dc.citation.epage155


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد