| dc.contributor.author | شکوهی, حسین | fa_IR |
| dc.contributor.author | علیشاهی, زهرا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-23T17:15:09Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-13T17:15:10Z | |
| dc.date.available | 1399-08-23T17:15:09Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-13T17:15:10Z | |
| dc.date.issued | 2009-09-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1388-06-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | (2009). Iranian Journal of Applied Linguistics, 12(2), 137-155. | en_US |
| dc.identifier.issn | 1735-1634 | |
| dc.identifier.uri | http://ijal.khu.ac.ir/article-1-55-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/625692 | |
| dc.description.abstract | در تحقیق حاضر تاثیر آموزش فرم محور و فعالییت گروهی شامل ویرایش گروهی متن و بازسازی متن بر روی نگارش علمی-توضیحی وداستان روایی 60 تن از دانشجویان دو سال آخر رشته زبان انگلیسی در دو گروه شاهد و آزمایش مورد بررسی قرار گرفت. این دانشجویان به گروهای جفتی تقسیم شدند و در هر گروه دو نفره یک نفر با انگلیسی بهتر و بالاتری قرار گرفت. نتایج تحقیق نشان داد که آموزش فرم محور تاثیر بهتری بر دستور آنها (در سطح دستور ساده) داشته و کار گروهی تاثیر معنا داری در افراد با بسندگی زبانی بالاتر می گذارد. اینکه نگارش متون داستان روایی مشکل تر از متون علمی-توضیحی می باشد به پیجیده تربودن این نوع ژانر زبانی نسبت به نوع علمی-توضیحی از لحاظ فرایند شناختی و زبانی دلالت دارد که به همین سبب توصیه می گردد معلمان و استادان نگارش توجه بیشتری به این نوع ژانر داشته باشند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 213 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | Tehran, Kharazmi University | en_US |
| dc.relation.ispartof | Iranian Journal of Applied Linguistics | en_US |
| dc.relation.ispartof | زبانشناسی کاربردی | fa_IR |
| dc.subject | نگارش انگلیسی | fa_IR |
| dc.subject | متون علمی-توضیحی وداستان روایی | fa_IR |
| dc.subject | ویرایش گروهی | fa_IR |
| dc.subject | بازسازی متن | fa_IR |
| dc.subject | آموزش فرم محور | fa_IR |
| dc.title | ویرایش و بازسازی متن در نگارش متون علمی-توضیحی وداستان روایی دانشجویان زبان انگلیسی با تکیه بر آموزش فرم محور و فعالیت گروهی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه شهید چمران اهواز | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه شهید چمران اهواز | fa_IR |
| dc.citation.volume | 12 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 137 | |
| dc.citation.epage | 155 | |