نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسعیدی, مهنازfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T17:15:08Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T17:15:09Z
dc.date.available1399-08-23T17:15:08Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T17:15:09Z
dc.date.issued2009-09-01en_US
dc.date.issued1388-06-10fa_IR
dc.identifier.citation(2009). Iranian Journal of Applied Linguistics, 12(2), 117-136.en_US
dc.identifier.issn1735-1634
dc.identifier.urihttp://ijal.khu.ac.ir/article-1-54-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/625691
dc.description.abstractتحقیق حاضر در مورد نقش رویکرد «تمرکز بر فرم بر اساس هوش چندگانه» در یادگیری دانش گرامری (زمان حال و استمراری) و توانایی استفاده از این دانش در بافت نوشتاری زبان می‌باشد. در این راستا، سه گروه آزمایشی در معرض سه شیوه متفاوت قرار گرفتند. در به کارگیری روش «تمرکز بر فرم بر اساس هوش چندگانه» توجه به فرم، معنی و کاربرد نکات گرامری توام با توجه بر توانایی‌ها و علایق یادگیرنده صورت گرفت. در روش «تمرکز بر فرم» توجه به فرم، معنی و کاربرد به تنهایی، بدون در نظر گرفتن توانایی‌ها و علایق یادگیرنده به کار گرفته شد. در روش «تمرکز بر معنی» تأکید بر معنی صورت گرفت و از تکنیک‌های تمرکز بر فرم در جلب نظر یادگیرنده بر فرم‌های مورد نظر استفاده نشد. در گروه شاهد از روش «تمرکز بر فرم‌ها» که همان روش سنتی تدریس صریح گرامر است استفاده شد. در یک مطالعه شبه تجربی که شامل 218 زبان آموز دانشگاهی می باشد نتایج تحقیق بر اساس دو نوع تست مستقیم و غیر مستقیم نشان داد که تفاوت معنی داری در بین گروهها از نظر کسب دانش گرامری (بر اساس تست غیر مستقیم چهارجوابی) وجود ندارد اما از نظر توانایی استفاده از دانش گرامری در بافت نوشتاری زبان (بر اساس تست مستقیم نوشتاری) فرق معنی داری بین گروه «تمرکز بر فرم بر اساس هوش چندگانه» و گروههای دیگر وجود دارد. نتایج حاصله نشانگر این است که جهت ایجاد توانایی در زبان آموز برای کاربرد صحیح گرامر در بافت نوشتاری زبان،  در نظر گرفتن بصیرت حاصله از هوش چندگانه در کنار تمرکز بر فرم بسیار مهم است.fa_IR
dc.format.extent189
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherTehran, Kharazmi Universityen_US
dc.relation.ispartofIranian Journal of Applied Linguisticsen_US
dc.relation.ispartofزبانشناسی کاربردیfa_IR
dc.subjectنظریۀ هوش چندگانهfa_IR
dc.subjectتمرکز بر فرمfa_IR
dc.subjectتمرکز بر معنیfa_IR
dc.subjectتمرکز بر فرم‌هاfa_IR
dc.subjectتست مستقیمfa_IR
dc.subjectتست غیر مستقیمfa_IR
dc.titleتمرکز بر فرم بر اساس هوش چندگانه و کاربرد صحیح گرامرfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی، واحد تبریزfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue2
dc.citation.spage117
dc.citation.epage136


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد