| dc.contributor.author | عباسیان, فاطمه | fa_IR |
| dc.contributor.author | تحریریان, محمد حسن | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-23T17:14:27Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-13T17:14:28Z | |
| dc.date.available | 1399-08-23T17:14:27Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-13T17:14:28Z | |
| dc.date.issued | 2008-09-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1387-06-11 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | (2008). Iranian Journal of Applied Linguistics, 11(2), 1-22. | en_US |
| dc.identifier.issn | 1735-1634 | |
| dc.identifier.uri | http://ijal.khu.ac.ir/article-1-64-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/625648 | |
| dc.description.abstract | پیامهای الکترونیکی (ایمیل ها) به عنوان وسیلهی ارتباطی سریع و مؤثر که مرزهای زمانی و مکانی را برداشته است در مراکز تحقیقاتی و علمی بسیار متداول و مهم شده اند. فراگیران زبان انگلیسی نیازمند تقویت آگاهیشان نسبت به خصوصیات صوری و گفتمانی این سیاق کلام به منظور افزایش تاثیر و کارآمدی ارتباطاتشان از طریق ارسال این پیام ها هستند. همگام با مطالعاتی راجع به تجزیه سیاق کلام مانند سوئیلز (1990)، باتیا (1993)، سنتوز (2002)، ورگارو (2004) و سمرج و مانک (2008) و نیزمطالعات انجام شده درمورد پیامهای الکترونیکی مانند گین (1999)، گیمنز (2000و 2006) و جنسن (2008) ، تحقیق حاضر به منظور تجزیه و تحلیل پیام های الکترونیکی دو گروه معلمان زبان انگلیسی و متخصصین گروه زیست شناسی که عمدتا به منظور "درخواست اطلاعات" و یا "فراهم ساختن اطلاعات"، مبادله شدهاند صورت گرفته است. از اینرو هدف تحقیق حاضر تجزیه و تحلیل گفتمانی (کلامی– بیانی) و صوری ( لغوی– دستوری) پیامهای الکترونیکی دو گروه فوق به منظور ارائه مدل کارآمدی از این پیامها بوده است. نتایج حاصله تفاوت های معنیداری را در مشخصههای گفتمانی و صوری معادل بررسی شده نشان داد. نتایج این مطالعه میتواند کاربردهای آموزشی در ارائهی واحد های درسی نگارش این پیامها، تهیه متون آموزشی و در بالا بردن سطح حساسیت مربیان نسبت به مشکلات فراگیران زبان تخصصی داشته باشد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 224 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | Tehran, Kharazmi University | en_US |
| dc.relation.ispartof | Iranian Journal of Applied Linguistics | en_US |
| dc.relation.ispartof | زبانشناسی کاربردی | fa_IR |
| dc.subject | سیاق کلام پیامهای الکترونیکی | fa_IR |
| dc.subject | زبان تخصصی | fa_IR |
| dc.subject | مشخصههای صوری | fa_IR |
| dc.subject | مشخصههای گفتمانی | fa_IR |
| dc.title | تجزیه و تحلیل گفتمانی و صوری نامه های الکترونیکی: بررسی مقابله ای این سیاق کلام | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه اصفهان | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه شیخ بهایی اصفهان | fa_IR |
| dc.citation.volume | 11 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 1 | |
| dc.citation.epage | 22 | |