نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorروحانی, علیfa_IR
dc.contributor.authorصبا, زینبfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T17:14:00Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T17:14:01Z
dc.date.available1399-08-23T17:14:00Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T17:14:01Z
dc.date.issued2010-09-01en_US
dc.date.issued1389-06-10fa_IR
dc.identifier.citation(2010). Iranian Journal of Applied Linguistics, 13(2), 121-146.en_US
dc.identifier.issn1735-1634
dc.identifier.urihttp://ijal.khu.ac.ir/article-1-41-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/625620
dc.description.abstractیادگیری لغت یکی از مهم ترین بخش های آموزش زبان خارجی می باشد. ولی محققان در  مورد بهترین روش تدریس و یادگیــــــری لغت اتفاق نظر ندارند. اخیرا محققانی مانند کیتینگ (2008 ) و کیم (2008) بر رویکرد آموزشی فعالیت – محور در مقایسه با روش سنتی ارائه، تمرین و تولید لغات (معروف  به پی پی پی)  تاکید نموده اند. بنابراین هدف این تحقیق، بررسی تاثیر فعالیت های آموزشی ( شنیداری-عملی وتکمیل چارت) در مقایسه با روش تدریس ارائه، تمرین و تولید در یادگیری لغات توسط زبان آموزان زبان انگلیسی می باشد. بدین منظور،  72 نفر زبان آموز در مرکز زبان جهاد دانشگاهی شهرکرد که از لحاظ مهارت زبانی در سطح متوسط بودند در این تحقیق شرکت نمودند. شرکت کنند گان  به طور تصادفی  به دو گروه تقسیم شدند. دریکی از گــــــروهها لغات با روش ارائه، تمرین وتولید آموزش داده شد و در گروه دیگر آموزش لغات با فعالیت شنیداری-عملی و تکمیل چارت صورت گرفت. گروه فعالیت – محور خود به دو گروه مجزا تقسیم شد:  گروه آموزشی شنیداری-عملی و گروه آموزشی تکمیل چارت. جهت جمع آوری داده ها، یک آزمون لغت که شامل 30 سوال چهار گزینه ای بود بصورت پیش آزمون و پس آزمون اجرا گردید. تجزیه و تحلیل کوواریانس بر روی نمرات نشان داد که استفاده از فعالیت های آموزشی تاثیر مثبت قابل توجهی بر میانگین نمرات داشت که این امر حاکی از موثر بودن این روش در یادگیری لغات زبان دوم می باشد. نتایج این تحقیق همچنین نشان داد که تفاوت معنا داری بین  انجام فعالیت های آموزشی شنیداری-عملی و تکمیل چارت در یادگیری لغات نمی باشد.fa_IR
dc.format.extent240
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherTehran, Kharazmi Universityen_US
dc.relation.ispartofIranian Journal of Applied Linguisticsen_US
dc.relation.ispartofزبانشناسی کاربردیfa_IR
dc.subjectفعالیت های آموزشیfa_IR
dc.subjectروش ارا ئهfa_IR
dc.subjectتمرین و تولیدfa_IR
dc.subjectیادگیری لغتfa_IR
dc.titleتاثیر استفاده از فعالیت های آموزشی و روش تدریس ارائه، تمرین و تولید بر یادگیــــــری لغات در بین زبان آموزان زبان انگلیسیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه شهرکردfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد اسلامی ، واحد نجف آبادfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue2
dc.citation.spage121
dc.citation.epage146


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد