| dc.contributor.author | عنانی سراب, محمد رضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | سیف ریحانی, مهسا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-23T17:13:55Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-13T17:13:56Z | |
| dc.date.available | 1399-08-23T17:13:55Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-13T17:13:56Z | |
| dc.date.issued | 2010-09-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1389-06-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | (2010). Iranian Journal of Applied Linguistics, 13(2), 1-18. | en_US |
| dc.identifier.issn | 1735-1634 | |
| dc.identifier.uri | http://ijal.khu.ac.ir/article-1-36-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/625615 | |
| dc.description.abstract | هدف پژوهش حاضر مطالعه رابطه ی بین استفاده از راهکارهای شناختی و فراشناختی توسط آزمون شوندگان و عملکرد آنها در آزمون خواندن و درک مطلب بود. پژوهشگران از ابزارهای ذیل برای جمع آوری داده های خودکاوانه و پس کاوانه از شرکت کنندگان در پژوهش استفاده کردند: (1) آزمون جندگزینه ای خواندن و درک مطلب، (2) چک لیست حاوی راهکارهای خاص که باید بلافاصله پس از انتخاب هر گزینه مورد استفاده قرارمی گرفت، (3) چک لیست حاوی راهکارهای عامتر که باید بعد از اتمام آزمون مورد استفاده قرار می گرفت. نتایج نشان داد که آزمون شوندگان از راهکارهای منتهی به پاسخ درست و راهکارهای منتهی به پاسخ نادرست استفاده کرده اند. الگوی استفاده از راهکارها نشانگر گرایش آزمون شوندگان به استفاده بیشتر از راهکار "بازگشت به متن خواندنی" به عنوان راهکاری که به پاسخ درست منتهی می شود و راهکار "حدس" به عنوان راهکاری که به پاسخ نادرست منتهی می شود می باشد. نتایج همچنین نشان می دهند که عملکرد راهکارهای دوگانه فوق هنگام مقایسه در دو آزمون ساده و مشکل متفاوت است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 139 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | Tehran, Kharazmi University | en_US |
| dc.relation.ispartof | Iranian Journal of Applied Linguistics | en_US |
| dc.relation.ispartof | زبانشناسی کاربردی | fa_IR |
| dc.subject | راهکارهای پاسخ به آزمون | fa_IR |
| dc.subject | راهکارهای شناختی و فراشناختی | fa_IR |
| dc.subject | آزمون خواندن و درک مطلب | fa_IR |
| dc.subject | عملکرد در آزمون | fa_IR |
| dc.title | رابطه ی بین استفاده از راهکارهای شناختی و فراشناختی و عملکرد در آزمون خواندن و درک مطلب در زبان آموزان سطح متوسط ایرانی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه شهید بهشتی تهران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه شهید بهشتی تهران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 13 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 1 | |
| dc.citation.epage | 18 | |