| dc.contributor.author | دواچی, اقدس | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-23T13:42:10Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-13T13:42:10Z | |
| dc.date.available | 1399-08-23T13:42:10Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-13T13:42:10Z | |
| dc.date.issued | 2001-10-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1380-07-09 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | دواچی, اقدس. (1380). نگران نباشید، خوشحال باشید، هماهنگی تفاوتها. نشریه پرستاری ایران, 14(28), 55-62. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-5923 | |
| dc.identifier.issn | 2008-5931 | |
| dc.identifier.uri | http://ijn.iums.ac.ir/article-1-279-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/613185 | |
| dc.description.abstract | با توجه به ناتوانی افراد در برقراری ارتباط موثر و صحیح که زندگی افراد بسیاری را تــلخ و ناگوار ساخته و حتی منجر به ترک خدمت آنان میگردد، آشنا و حساس شدن نسبت به شخصیتهای گوناگون تغییرات فاحشی را در نحوه درک برخورد ورفتار افراد نسبت به یکدیگر ایجاد میکند. Hartman معتقد است که هر انسانی با یک انگیزه درونی و محوری ویا سائق که بوسیله محدودیتها و توانائیها مشخص میشود متولد میگردد. از نظر وی رنگهای قرمز، آبی، سفید و زرد نمایانگر چهار نوع شخصیت است. با شناخت و آموزش حساسیت نسبت به این شخصیتها میتوان به استراتژیهائی که باعث زندگی آرامتری میشود دست یافت و از سوگیریهای منفی دست کشید وبه فردی که نعمتها و موهبتها و توانائیهای دیگران را میبیند و ارج مینهد تبدیل شد. برای رسیدن به چنین هدف ثمر بخش و مثبتی باید سعی کرد تا: 1- رنگ خود ودیگران رادید، شناخت، فهمید و پذیرفت. 2- راهکارهائی که باعث اتصال و پیوند با شخصیتهای مختلف میشود را پیدا نمود. 3- توانائیهایی را کسب نمود که فاقد آن هستیم | fa_IR |
| dc.format.extent | 125 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | نشریه پرستاری ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Iran Journal of Nursing | en_US |
| dc.subject | پرستاری | fa_IR |
| dc.title | نگران نباشید، خوشحال باشید، هماهنگی تفاوتها | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.citation.volume | 14 | |
| dc.citation.issue | 28 | |
| dc.citation.spage | 55 | |
| dc.citation.epage | 62 | |