نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکتایون ارفعیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T13:41:39Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T13:41:39Z
dc.date.available1399-08-23T13:41:39Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T13:41:39Z
dc.date.issued2012-04-01en_US
dc.date.issued1391-01-13fa_IR
dc.identifier.citationکتایون ارفعی. (1391). اولویت های ارزشیابی آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی. نشریه پرستاری ایران, 25(75), 71-77.fa_IR
dc.identifier.issn2008-5923
dc.identifier.issn2008-5931
dc.identifier.urihttp://ijn.iums.ac.ir/article-1-1257-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/613146
dc.description.abstract  زمینه وهدف: ارزشیابی آموزش بالینی رکن و اساس برنامه ریزیهای آموزشی است. دیدگاه دانشجویان در ارزشیابی یکی از عوامل بااهمیت است. پژوهش حاضر با هدف تعیین دیدگاه دانشجویان پرستاری ومامایی دانشگاه آزاد سمنان در رابطه با اولویت های فرایند ارزشیابی آموزش بالینی در سال 1387انجام شد.   روش بررسی: در این پژوهش توصیفی- مقطعی 160 تن از دانشجویان پرستاری ومامایی دانشگاه آزاد سمنان به روش سرشماری شرکت کردند. ابزار پژوهش پرسشنامه ای شامل دو بخش اطلاعات دموگرافیک و پرسشنامه محقق ساخته مرتبط با فرایند ارزشیابی آموزش بالینی بود. جهت تجزیه و تحلیل داد ه ها از آمار توصیفی و آزمون های آنالیز واریانس، T-test با استفاده از نرم افزار 13 . SPPS استفاده شد.   یافته ها: یافته های پژوهش نشان داد آگاهی دانشجو از اهداف و نحوه ارزشیابی آموزش بالینی با میانگین و انحراف معیار 59/. ± 71/3 مهمترین اولویت و ارائه بازخورد و تلاش جهت رفع اشکالات با میانگین و انحراف معیار 87/0 ± 46/3 آخرین اولویت مرتبط با فرایند ارزشیابی بالینی از دیدگاه دانشجویان بوده است. بین رشته وترم تحصیلی، سن، وضعیت تاهل دانشجویان و ارزشیابی آموزش بالینی ارتباطی دیده نشد.   نتیجه گیری کلی : دادن آگاهی به دانشجویان در مورد فرآیند و اهداف ارزشیابی و توجه به دیدگاه های آنها در این مورد از ابتدای فعالیت بالینی توصیه می شود. درک دانشجویان از اهداف و فرایندهای ارزشیابی می تواند منجر به پذیرش آسان تر نتایج و ارتقاء انگیزه جهت یادگیری اثر بخش شود.fa_IR
dc.format.extent262
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIran Journal of Nursingen_US
dc.subjectارزشیابی بالینیfa_IR
dc.subjectدانشجوfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.subjectماماییfa_IR
dc.subjectدیدگاه دانشجویان پرستاری و ماماییfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleاولویت های ارزشیابی آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری و ماماییfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentمربی گروه مامایی، دانشجوی دکترای پرستاری، دانشگاه آزاد سمنان، سمنان، ایران (*نویسنده مسئول) تلفن: 09126083900fa_IR
dc.citation.volume25
dc.citation.issue75
dc.citation.spage71
dc.citation.epage77


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد