نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفخر الملوک معزیfa_IR
dc.contributor.authorزینب بیابانگردیfa_IR
dc.contributor.authorربابه شکرآبیfa_IR
dc.contributor.authorمحمود محمودیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T13:40:40Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T13:40:40Z
dc.date.available1399-08-23T13:40:40Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T13:40:40Z
dc.date.issued1995-12-01en_US
dc.date.issued1374-09-10fa_IR
dc.identifier.citationفخر الملوک معزی, زینب بیابانگردی, ربابه شکرآبی, محمود محمودی. (1374). بررسی مشکلات مبیان پرستاری هنگام ارزشیابی بالینی دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایران. نشریه پرستاری ایران, 9(13), 4-11.fa_IR
dc.identifier.issn2008-5923
dc.identifier.issn2008-5931
dc.identifier.urihttp://ijn.iums.ac.ir/article-1-1181-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/613077
dc.description.abstract  این پژوهش از نوع مطالعه زمینه ای است که به منظور بررسی مشکلات مربیان پرستاری هنگام ارزشیابی بالینی دانشجویان پرستاری در دانشگاه پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال 1372 انجام گرفته است. اهداف پژوهش شامل: تعیین ویژگیهای واحدهای مورد پژوهش، تعیین مشکلات واحدهای مورد پژوهش هنگام ارزشیابی بالینی در رابطه با برخی ویژگیهای دانشجویان پرستاری، تعیین مشکلات مربیان پرستاری هنگام ارزشیابی بالینی در رابطه با محیط و زمان کارورزی، تعیین ارتباط بین مشکلات ارزشیابی بالینی و برخی ویژگیهای واحدهای مورد پژوهش می باشد. جامعه پژوهش را کلیه مربیان تشکیل می دادند که به هنگام پژوهش سرپرستی آموزش بالینی دانشجویان پرستاری را در گروههای جراحی- داخلی، کودکان، روانی مدیریت، مادران و نوزادان عهده دار بوده اند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه بوده است. داده های گردآوری شده در قالب 27 جدول تهیه و تنظیم گردیده است و جهت تجزیه و تحلیل آنها از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است. نتایج بدست آمده نشان داد که بیشترین مشکل را مربیان پرستاری هنگام ارزشیابی بالینی در رابطه با ابزار ارزشیابی(2/55درصد) و کمترین مشکل را در رابطه با ویژگیهای دانشجویان (3/36 درصد)داشته اند. همچنین نتایج بدست آمده نشان دادند که ارتباط معنی داری بین مشکلات دانشجویان پسر و دختر وجود داشته است. در پایان کاربرد نتایج حاصل از پژوهش در آموزش پرستاری، مدیریت آموزشی و خدمات پرستاری مورد بحث قرار گرفته، جهت انجام پژوهش های بعدی پیشنهاداتی در زمینه های مربوط به پژوهش ارائه گردیده است.fa_IR
dc.format.extent1455
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIran Journal of Nursingen_US
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleبررسی مشکلات مبیان پرستاری هنگام ارزشیابی بالینی دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue13
dc.citation.spage4
dc.citation.epage11


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد