نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپورعلیزاده, ملوکfa_IR
dc.contributor.authorنورورزی, کیانfa_IR
dc.contributor.authorمرادیان, زهراfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T13:39:30Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T13:39:30Z
dc.date.available1399-08-23T13:39:30Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T13:39:30Z
dc.date.issued2017-06-01en_US
dc.date.issued1396-03-11fa_IR
dc.identifier.citationپورعلیزاده, ملوک, نورورزی, کیان, مرادیان, زهرا. (1396). ارتباط بین نگرش و چگونگی بهره برداری از فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات در دانشجویان پرستاری. نشریه پرستاری ایران, 30(106), 46-56. doi: 10.29252/ijn.30.106.46fa_IR
dc.identifier.issn2008-5923
dc.identifier.issn2008-5931
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.29252/ijn.30.106.46
dc.identifier.urihttp://ijn.iums.ac.ir/article-1-2447-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/612991
dc.description.abstractچکیده زمینه و هدف: کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهان معاصر بعنوان یک تکنولوژی مدرن با سرعت در حال گسترش است. پژوهش حاضر با هدف تعیین ارتباط بین نگرش و چگونگی بهره برداری از فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات در دانشجویان پرستاری انجام شد. روش بررسی: پژوهش حاضر از نوع همبستگی بود. نمونه گیری به روش آسان انجام شد. شرکت کنندگان در پژوهش شامل 102 نفر از دانشجویان پرستاری در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه‌های علوم پزشکی گیلان، همدان و علوم بهزیستی و توانبخشی تهران بودند. ابزار مورد استفاده در جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه حسین زاده و همکاران دارای سه بخش چگونگی استفاده از فعالیت‌های رایانه‌ای، فعالیت‌های اینترنتی و نگرش دانشجویان نسبت به فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات بود. تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 16 و روش‌های آمار توصیفی و استنباطی انجام قرار گرفت. یافته‌ها: در بررسی ارتباط بین سه حیطه بهره برداری از فعالیت‌های رایانه‌ای، فعالیت‌های اینترنتی و نگرش نسبت به فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات، نتایج نشان داد ارتباط معنی‌دار و مستقیمی بین فعالیت‌های رایانه‌ای و نگرش (001/0 P< و 51/0 r=) وجود دارد. نتیجه‌گیری کلی: نتایج پژوهش حاضر حاکی از وجود ارتباط مستقیم در خصوص مهارت‌های رایانه‌ای و اینترنتی در نگرش دانشجویان پرستاری بود. از آنجا که هدف نهایی آموزش پرستاری ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای است، تکرار چنین پژوهش‌هایی به منظور هدایت دانشجویان پرستاری در بهره برداری از فناوری‌های پیشرفته علمی، ضروری می‌باشد. پیشنهاد می‌گردد در مطالعات آتی به بررسی عوامل تسهیل کننده وموانع استفاده از اینترنت در دستیابی به نتایج تحقیقات و عملکرد مبتنی بر شواهد در گروههای بزرگتری از دانشجویان پرداخته شود.fa_IR
dc.format.extent647
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIran Journal of Nursingen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.29252/ijn.30.106.46
dc.subjectدانشجوی پرستاریfa_IR
dc.subjectدانشfa_IR
dc.subjectنگرشfa_IR
dc.subjectاینترنتfa_IR
dc.subjectرایانهfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleارتباط بین نگرش و چگونگی بهره برداری از فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات در دانشجویان پرستاریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار،گروه پرستاری کودکان، دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رشت، ایران (*نویسنده مسئول) شماره تماس: 09111343618 Email:pouralizadehm@gmail.comfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه پرستاری، دانشکده توانبخشی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد پرستاری، مرکز آموزشی درمانی قائم، دانشگاه علوم پزشکی همدان، همدان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume30
dc.citation.issue106
dc.citation.spage46
dc.citation.epage56


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد