نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفتیحه کرمان سارویfa_IR
dc.contributor.authorعلی نویدیانfa_IR
dc.contributor.authorشهین دخت نوابی ریگیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T13:37:52Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T13:37:52Z
dc.date.available1399-08-23T13:37:52Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T13:37:52Z
dc.date.issued2011-10-01en_US
dc.date.issued1390-07-09fa_IR
dc.identifier.citationفتیحه کرمان ساروی, علی نویدیان, شهین دخت نوابی ریگی. (1390). دیدگاه اساتید و دانشجویان پرستاری و مامایی در مورد اولویت های ارزشیابی اساتید. نشریه پرستاری ایران, 24(72), 18-28.fa_IR
dc.identifier.issn2008-5923
dc.identifier.issn2008-5931
dc.identifier.urihttp://ijn.iums.ac.ir/article-1-1021-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/612881
dc.description.abstract  زمینه و هدف : شناخت نقاط قوت و ضعف محتوای ارزشیابی، به مدیران آموزشی کمک می کند تا امکان اصلاح وارتقاء کیفیت ارزشیابی را فراهم کنند. هدف از این مطالعه تعیین مهم ترین اولویت های ارزشیابی اساتید از دیدگاه دانشجویان و اساتید است که در عملکرد یک مدرس باید مورد توجه قرار گیرد.   روش بررسی: این مطالعه توصیفی- مقطعی در نیمه دوم سال تحصیلی 88- 87 روی کلیه دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی زاهدان (245 نفر) و اساتید دانشکده (26 نفر) انجام شد. جمع آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه پژوهشگر ساخته که در زمینه مهارت های تدریس، ویژگی های فردی استاد، مهارت های ارتباطی، مهارت های ارزشیابی و رعایت اصول و قوانین آموزشی تنظیم شده بود جمع آوری شد. برای بیان یافته ها از توزیع فراوانی، میانگین و انحراف معیار و برای تحلیل داده ها از آزمون های t و نرم افزار SPSS نسخه شماره 13 استفاده شد.   یافته ها: مهم ترین اولویت از دیدگاه اساتید و دانشجویان به ترتیب در حیطه مهارت های تدریس، تسلط استاد و ایجاد انگیزه و مشارکت دانشجویان در مباحث درسی بوده است. میانگین نمرات دو گروه در برخی از گزینه ها از جمله تسلط استاد (02/0= P )، مشارکت دانشجویان (01/0= P ) و ارائه مطالب جدید (007/0= P ) تفاوت آماری معنی داری داشته است. در بخش ویژگی های فردی، شیوه بیان و تفهیم مطالب، در بخش مهارت های ارتباطی، احترام به دانشجو، در بخش مهارت های ارزشیابی، برگزاری امتحان جامع و دقیق در پایان ترم، در بخش اصول و قوانین آموزشی، رعایت موضوع درس طبق برنامه و منابع و شروع و اتمام درس بر اساس برنامه زمانی مدون بیشترین میانگین را کسب نمودند. میانگین نمرات در حیطه های مهارت های تدریس، ویژگی های فردی و مهارت های ارزشیابی در دو گروه تفاوت معنی داری داشته است (01/0= P ).   نتیجه گیری کلی: با توجه به این که نظرات اساتید و دانشجویان در خصوص برخی از ملاک های ارزشیابی اساتید، تفاوت معنی داری داشته است به نظر می رسد طراحی یک فرم منطبق با نظرات اساتید و دانشجویان ضروری است. بعلاوه توجه اساتید پرستاری به اولویتهای تعیین شده می‌تواند کیفیت تدریس و رضایت دانشجویان را ارتقاء دهد.fa_IR
dc.format.extent218
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIran Journal of Nursingen_US
dc.subjectدانشجوfa_IR
dc.subjectاستادfa_IR
dc.subjectاولویتهای ارزشیابیfa_IR
dc.subjectپرستاری و ماماییfa_IR
dc.subjectدیدگاهfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleدیدگاه اساتید و دانشجویان پرستاری و مامایی در مورد اولویت های ارزشیابی اساتیدfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد پرستاری بهداشت جامعه، مرکز تحقیقات ارتقاء سلامت، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، زاهدان، ایران(*نویسنده مسئول)fa_IR
dc.contributor.departmentدکترای مشاوره خانواده، مرکز تحقیقات ارتقاء سلامت، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، زاهدان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مامایی، مرکز تحقیقات ارتقاء سلامت، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، زاهدان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume24
dc.citation.issue72
dc.citation.spage18
dc.citation.epage28


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد