نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزمان زاده, وحیدfa_IR
dc.contributor.authorجاسمی, مدینهfa_IR
dc.contributor.authorمنصوری, آمنهfa_IR
dc.contributor.authorخدابنده, فرزانهfa_IR
dc.contributor.authorحسینی, فهیمه الساداتfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T13:37:36Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T13:37:37Z
dc.date.available1399-08-23T13:37:36Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T13:37:37Z
dc.date.issued2014-08-01en_US
dc.date.issued1393-05-10fa_IR
dc.identifier.citationزمان زاده, وحید, جاسمی, مدینه, منصوری, آمنه, خدابنده, فرزانه, حسینی, فهیمه السادات. (1393). کیفیت آموزش مقطع دکتری پرستاری از دیدگاه دانشجویان. نشریه پرستاری ایران, 27(89), 30-39. doi: 10.29252/ijn.27.89.30fa_IR
dc.identifier.issn2008-5923
dc.identifier.issn2008-5931
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.29252/ijn.27.89.30
dc.identifier.urihttp://ijn.iums.ac.ir/article-1-1837-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/612867
dc.description.abstract  چکیده   زمینه و هدف: با توجه به رشد روزافزون فارغ التحصیلان مقطع دکتری پرستاری، ارزیابی دقیق این دوره جهت اطمینان از کیفیت آ موزش ضروری است. این پژوهش با ارزیابی برنامه دکتری از دیدگاه دانشجویان دکتری پرستاری سعی در فراهم­ سازی تصویری واضح از کیفیت برنامه­های این دوره دارد.   روش‌ بررسی: با استفاده از مطالعه توصیفی، مقطع دکتری پرستاری در حیطه­های برنامه­های آموزشی، اعضاء هیات علمی و منابع توسط 64 تن از دانشجویان دکتری پرستاری انتخاب شده با روش تمام شماری در دانشکده­های پرستاری و مامایی تبریز، تهران، شیراز و مشهد با استفاده از پرسشنامه شاخص ­ های جهانی ارزیابی کیفیت برنامه دکتری پرستاری مورد ارزیابی قرارگرفت. جهت تحلیل داده­ها از نرم افزار spss با نسخه 5/13 و آمار توصیفی استفاده­گردید.   یافته ­ ها: از دیدگاه دانشجویان، آموزش مقطع دکتری در حیطه­های برنامه­های آموزشی (17/3 ± 04/48)، اعضاء هیات علمی (03/ 2 ± 42/31) و منابع ( 76/2 ± 95/18) از سطح متوسطی برخوردار بود. در حیطه­ برنامه­های آموزشی، تاکید بر امر پژوهش با میانگین نمره 67/0 ± 49/3 و حمایت اساتید از دانشجویان با نمره 64/0 ± 32/3 مولفه­هایی بودند که بیشتر مورد رضایت دانشجویان قرارداشتند. در مقابل، کفایت تعداد اعضای هیات علمی با میانگین و انحراف معیار 77/0 ± 37/1، و تناسب دروس دوره دکتری با حرفه پرستاری با نمره 66/0 ± 84/1 از مولفه­هایی بودند که کمترین میزان رضایت دانشجویان را به خود اختصاص دادند. در حیطه اعضاء هیات علمی، مولفه­های عملکرد اساتید در هدایت پایان نامه با میانگین نمره 60/0 ± 15/1 و دانش و مهارت ایشان با نمره 87/0 ± 76/1 بیشتر مورد انتقاد دانشجویان قرارگرفته بود. درحیطه منابع نیز کفایت منابع مالی با نمره 75/0 ± 95/1 و زیرساختهای پژوهشی با میانگین و انحراف معیار 66/0 ± 89/1 مولفه هایی بودند که کمتر مورد رضایت دانشجویان قرارگرفتند. نتیجه­گیری کلی: با توجه به سطح متوسط آموزش مقطع دکتری پرستاری در حیطه­های برنامه های آموزشی، اعضای هیات علمی و منابع، بازنگری محتوی دروس، افزایش اعضای هیات علمی و گسترش منابع جهت ارتقای کیفیت این دوره امری ضروری بوده و توصیه می­گردد.fa_IR
dc.format.extent512
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIran Journal of Nursingen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.29252/ijn.27.89.30
dc.subjectارزیابیfa_IR
dc.subjectآموزشfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.subjectدکتری فلسفهfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleکیفیت آموزش مقطع دکتری پرستاری از دیدگاه دانشجویانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، مرکز تحقیقات آموزش پرشکی، و عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تبریز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری پرستاری، عضو کمیته تحقیقات دانشجویی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تبریز، ایران (*نویسنده مسئول) شماره تماس: 09144462842 Email: jasemi_phd@yahoo.comfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد مامایی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تبریز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد مامایی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تبریز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد پرستاری، مربی دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شیراز، ایرانfa_IR
dc.citation.volume27
dc.citation.issue89
dc.citation.spage30
dc.citation.epage39


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد