نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorدین محمدی, محمد رضاfa_IR
dc.contributor.authorپیروی, حمیدfa_IR
dc.contributor.authorمهرداد, نداfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T13:36:59Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T13:37:00Z
dc.date.available1399-08-23T13:36:59Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T13:37:00Z
dc.date.issued2014-10-01en_US
dc.date.issued1393-07-09fa_IR
dc.identifier.citationدین محمدی, محمد رضا, پیروی, حمید, مهرداد, ندا. (1393). تجربه دانشجویان پرستاری در محیط های بالینی: خشونت عمودی. نشریه پرستاری ایران, 27(90), 83-93. doi: 10.29252/ijn.27.90.91.83fa_IR
dc.identifier.issn2008-5923
dc.identifier.issn2008-5931
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.29252/ijn.27.90.91.83
dc.identifier.urihttp://ijn.iums.ac.ir/article-1-1904-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/612825
dc.description.abstract  چکیده   زمینه و هدف: یادگیری در محیط های بالینی بخش مهمی از برنامه آموزشی دانشجویان پرستاری به شمار می آید. تعامل موثر و پویای دانشجویان با اعضای تیم مراقبت سلامتی، مربیان، محیط های بالینی و عناصر آن منجر به تکامل حرفه ای آنها می گردد. هدف این مقاله، گزارش بخشی از یک مطالعه اصلی است که به توصیف تجارب منفی دانشجویان پرستاری در محیط های بالینی می پردازد.   روش بررسی: در این مطالعه کیفی، دوازده دانشجوی کارشناسی پرستاری شاغل به تحصیل در دو دانشکده پرستاری و مامایی بزرگ شهر تهران و دو دانش آموخته کارشناسی پرستاری با نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. داده های مطالعه از طریق مصاحبه عمیق نیمه ساختار یافته در دوره کارآموزی های بالینی جمع آوری و با روش نظریه پایه استراس و کوربین مورد تحلیل قرار گرفت.   یافته ها: خشونت عمودی به عنوان یکی از یافته های مهم مطالعه اصلی با شواهد متعدد و متنوعی از قبیل؛ تحقیر شدن، سرزنش شدن، عدم پذیرش، بهره کشی، تبعیض، زورگویی، فقر حمایت و محدودیت در یادگیری تظاهر نمود. منشاء این رفتارها عمدتا پرسنل پرستاری بخش ها و مربیان بالینی بودند. نتیجه گیری کلی: یافته های مطالعه حاضر فضای غیر حمایتی عرصه های بالینی را آشکار ساخت. درک و شناسایی مسائل و چالش های فراروی دانشجویان پرستاری در محیط های بالینی و اداره موثر آنها می تواند شرایط پذیرش آنها را به عنوان نیروهای جوان حرفه میسر نماید.fa_IR
dc.format.extent1281
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIran Journal of Nursingen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.29252/ijn.27.90.91.83
dc.subjectخشونت عمودیfa_IR
dc.subjectآموزش بالینیfa_IR
dc.subjectتجربه یادگیریfa_IR
dc.subjectدانشجوی پرستاریfa_IR
dc.subjectتحقیق کیفیfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleتجربه دانشجویان پرستاری در محیط های بالینی: خشونت عمودیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری تخصصی پرستاری، استادیار، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی زنجان، زنجان، ایران (*نویسنده مسئول). شماره تماس: 09123411908، Email: mdinmohammadi@zums.ac.irfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری تخصصی پرستاری، استاد، مرکز تحقیقات مراقبت های پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری تخصصی پرستاری، دانشیار، مرکز تحقیقات متابولیسم و غدد، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume27
dc.citation.issue90
dc.citation.spage83
dc.citation.epage93


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد