نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمدی, الهامfa_IR
dc.contributor.authorبنادرخشان, همایونfa_IR
dc.contributor.authorبرهانی, فریباfa_IR
dc.contributor.authorحسین‌آبادی ‌فراهانی, محمد جوادfa_IR
dc.contributor.authorپور حسینقلی, محمد امینfa_IR
dc.contributor.authorنادری‌روش, نادرهfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T13:36:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T13:36:56Z
dc.date.available1399-08-23T13:36:55Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T13:36:56Z
dc.date.issued2014-10-01en_US
dc.date.issued1393-07-09fa_IR
dc.identifier.citationمحمدی, الهام, بنادرخشان, همایون, برهانی, فریبا, حسین‌آبادی ‌فراهانی, محمد جواد, پور حسینقلی, محمد امین, نادری‌روش, نادره. (1393). بررسی ارتباط انگیزه پیشرفت و خودکارآمدی عملکرد‌ بالینی در دانشجویان پرستاری. نشریه پرستاری ایران, 27(90), 33-43. doi: 10.29252/ijn.27.90.91.33fa_IR
dc.identifier.issn2008-5923
dc.identifier.issn2008-5931
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.29252/ijn.27.90.91.33
dc.identifier.urihttp://ijn.iums.ac.ir/article-1-1876-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/612820
dc.description.abstract  چکیده   زمینه وهدف: انگیزه پیشرفت علت و دلیل رفتارها و تلاش ‌ های موفقیت آمیز در دانشجویان می ‌ باشد. این پژوهش با هدف تعیین ارتباط میان انگیزه پیشرفت و خودکارآمدی عملکرد بالینی در دانشجویان پرستاری در سال 1393 انجام شده است.   روش بررسی: در این مطالعه همبستگی-توصیفی، 115 نفر از دانشجویان پرستاری کارورزی در عرصه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به روش سرشماری مورد بررسی قرار گرفتند. داده ‌ ها بوسیله فرم مشخصات فردی، پرسشنامه انگیزه پیشرفت هرمنس و خودکارآمدی عملکرد بالینی جمع آوری گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از آزمون‌های توصیفی، ضریب همبستگی اسپیرمن و آزمون‌ یو من ویتنی به وسیله نرم افزار SPSS نسخه 16 استفاده گردید.   یافته ها: انگیزه پیشرفت و خودکارآمدی عملکرد بالینی دارای همبستگی مثبت و معناداری بود (01/0 > P و 61/0 = r ). سابقه اشتغال به کار دانشجویی پرستاری و مدت زمان آن و همچنین معدل کل دانشجویان با افزایش انگیزه پیشرفت و خودکارآمدی عملکرد بالینی ارتباط داشت (01/0 > P ).    نتیجه گیری کلی: باتوجه به یافته ها، اتخاذ راهبردهای آموزشی مناسب در راستای ارتقاء انگیزه پیشرفت و خودکارآمدی بالینی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.fa_IR
dc.format.extent551
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIran Journal of Nursingen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.29252/ijn.27.90.91.33
dc.subjectانگیزهfa_IR
dc.subjectپیشرفتfa_IR
dc.subjectخودکارآمدیfa_IR
dc.subjectعملکرد بالینیfa_IR
dc.subjectدانشجویان پرستاریfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleبررسی ارتباط انگیزه پیشرفت و خودکارآمدی عملکرد‌ بالینی در دانشجویان پرستاریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری، گروه داخلی جراحی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران (٭نویسنده مسئول) شماره تماس: 09365567410 E-mail:Elm.Mohamadi64@gmail.comfa_IR
dc.contributor.departmentمربی، عضو هیات علمی، گروه اتاق عمل، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، عضو هیات علمی، گروه داخلی جراحی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمربی، عضو هیات علمی، گروه داخلی جراحی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی قزوین، قزوین، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، عضو هیات علمی، گروه آمار زیستی، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمربی، عضو هیات علمی، گروه داخلی جراحی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume27
dc.citation.issue90
dc.citation.spage33
dc.citation.epage43


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد