| dc.contributor.author | محمدی, الهام | fa_IR |
| dc.contributor.author | بنادرخشان, همایون | fa_IR |
| dc.contributor.author | برهانی, فریبا | fa_IR |
| dc.contributor.author | حسینآبادی فراهانی, محمد جواد | fa_IR |
| dc.contributor.author | پور حسینقلی, محمد امین | fa_IR |
| dc.contributor.author | نادریروش, نادره | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-08-23T13:36:55Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-11-13T13:36:56Z | |
| dc.date.available | 1399-08-23T13:36:55Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-11-13T13:36:56Z | |
| dc.date.issued | 2014-10-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1393-07-09 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | محمدی, الهام, بنادرخشان, همایون, برهانی, فریبا, حسینآبادی فراهانی, محمد جواد, پور حسینقلی, محمد امین, نادریروش, نادره. (1393). بررسی ارتباط انگیزه پیشرفت و خودکارآمدی عملکرد بالینی در دانشجویان پرستاری. نشریه پرستاری ایران, 27(90), 33-43. doi: 10.29252/ijn.27.90.91.33 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-5923 | |
| dc.identifier.issn | 2008-5931 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.29252/ijn.27.90.91.33 | |
| dc.identifier.uri | http://ijn.iums.ac.ir/article-1-1876-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/612820 | |
| dc.description.abstract | چکیده
زمینه وهدف: انگیزه پیشرفت علت و دلیل رفتارها و تلاش های موفقیت آمیز در دانشجویان می باشد. این پژوهش با هدف تعیین ارتباط میان انگیزه پیشرفت و خودکارآمدی عملکرد بالینی در دانشجویان پرستاری در سال 1393 انجام شده است.
روش بررسی: در این مطالعه همبستگی-توصیفی، 115 نفر از دانشجویان پرستاری کارورزی در عرصه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به روش سرشماری مورد بررسی قرار گرفتند. داده ها بوسیله فرم مشخصات فردی، پرسشنامه انگیزه پیشرفت هرمنس و خودکارآمدی عملکرد بالینی جمع آوری گردید. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از آزمونهای توصیفی، ضریب همبستگی اسپیرمن و آزمون یو من ویتنی به وسیله نرم افزار SPSS نسخه 16 استفاده گردید.
یافته ها: انگیزه پیشرفت و خودکارآمدی عملکرد بالینی دارای همبستگی مثبت و معناداری بود (01/0 > P و 61/0 = r ). سابقه اشتغال به کار دانشجویی پرستاری و مدت زمان آن و همچنین معدل کل دانشجویان با افزایش انگیزه پیشرفت و خودکارآمدی عملکرد بالینی ارتباط داشت (01/0 > P ).
نتیجه گیری کلی: باتوجه به یافته ها، اتخاذ راهبردهای آموزشی مناسب در راستای ارتقاء انگیزه پیشرفت و خودکارآمدی بالینی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 551 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | نشریه پرستاری ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Iran Journal of Nursing | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.29252/ijn.27.90.91.33 | |
| dc.subject | انگیزه | fa_IR |
| dc.subject | پیشرفت | fa_IR |
| dc.subject | خودکارآمدی | fa_IR |
| dc.subject | عملکرد بالینی | fa_IR |
| dc.subject | دانشجویان پرستاری | fa_IR |
| dc.subject | پرستاری | fa_IR |
| dc.title | بررسی ارتباط انگیزه پیشرفت و خودکارآمدی عملکرد بالینی در دانشجویان پرستاری | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری، گروه داخلی جراحی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران (٭نویسنده مسئول) شماره تماس: 09365567410 E-mail:Elm.Mohamadi64@gmail.com | fa_IR |
| dc.contributor.department | مربی، عضو هیات علمی، گروه اتاق عمل، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، عضو هیات علمی، گروه داخلی جراحی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | مربی، عضو هیات علمی، گروه داخلی جراحی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی قزوین، قزوین، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، عضو هیات علمی، گروه آمار زیستی، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | مربی، عضو هیات علمی، گروه داخلی جراحی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 27 | |
| dc.citation.issue | 90 | |
| dc.citation.spage | 33 | |
| dc.citation.epage | 43 | |