• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه پرستاری ایران
    • دوره 19, شماره 48
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه پرستاری ایران
    • دوره 19, شماره 48
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی مسائل و مشکلات مربیان پرستاری با سابقه کم در زمینه آموزش بالینی

    (ندگان)پدیدآور
    مسعودی, رضاالحانی, فاطمه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    156.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
      زمینه و هدف: اگرچه در دهه اخیر پیشرفتهای چشمگیری در زمینه آموزش عالی خصوصاً در زمینه پزشکی و پرستاری به وجود آمده است، ولی وجود موانع و مشکلات آموزش بالین پرستاری نیاز به بررسی دارد، زیرا شناخت و پیداکردن راه حل مناسب برای هر کدام ازآن‌ها منجر به ارتقا سطح آموزش خواهد شد. از این رو مطالعه حاضر به منظور تعیین مسایل و مشکلات مربیان پرستاری با سابقه کم در زمینه آموزش بالین و ارائه راه­کار مناسب می باشد.   روش بررسی: این مطالعه توصیفی با روش حل مسأله، در ارتباط با مشکلات آموزش بالین کلیه مربیان پرستاری با سابقه کمتر از 5 سال دانشگاه‌های دولتی شهر تهران (شامل 40 نفر) در سال 1385 صورت پذیرفت. ابزار پژوهش پرسشنامه­ اطلاعات دموگرافیک و پرسشنامه­های مشکلات ویژه مربیان با سابقه کمتر از 5 سال بود.   یافته ها: تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد، مشکلات حیطه‌های مختلف به ترتیب اولویت عبارتند از: در حیطه فردی «تعیین محل کارآموزی بدون توجه به گرایش یا تجارب قبلی مربی» با (134) امتیاز؛ در حیطه ایفای نقش «ارزش­گذاری نامناسب از طرف مسئولین دانشکده در ایفای نقش مربی» با (5/162) امتیاز، در حیطه ساختار سازمانی و مسائل آموزش بالین؛ «عدم وجود رابطه سازمانی هماهنگ­شده و مشخص بین آموزش و بالین» با (175) امتیاز؛ در حیطه تعامل «تعامل ناکافی بین مربی تازه‌کار و همکاران بالین» با (5/152) امتیاز؛ در حیطه امکانات و تجهیزات «محدودیت محیط فیزیکی و فضای نامناسب جهت برنامه‌های آموزشی و کنفرانس‌ها و...» با (150) امتیاز؛ در حیطه رضایت­شغلی «کمبود امکانات لازم برای پیشگیری از صدمات حین کار» با (180) امتیاز و در حیطه احساس خودکارآمدی «احساس خودکارآمدی مربوط به توانایی بحث در رابطه با ایده‌ها و نظریات مربیان با سابقه کمتر از 5 سال با مسئولین دانشکده» با کمترین امتیاز (5/312).   نتیجه گیری: براساس یافته های پژوهش و بررسی راه‌کارهای هر حیطه با توجه به معیارها و ضوابط ویژه، تشکیل ” کمیته کیفیت آموزش در بالین “ به عنوان مناسب ‌ ترین راه‌کار برای کاهش مشکلات آموزش بالین پیشنهاد می شود.
    کلید واژگان
    مربیان پرستاری با سابقه کم
    آموزش بالینی
    کمیته کیفیت آموزش در بالین
    پرستاری

    شماره نشریه
    48
    تاریخ نشر
    2007-05-01
    1386-02-11
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی ایران

    شاپا
    2008-5923
    2008-5931
    URI
    http://ijn.iums.ac.ir/article-1-220-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/612757

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب