نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخواجه, نازنینfa_IR
dc.contributor.authorشایف, دولتfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T13:35:49Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T13:35:50Z
dc.date.available1399-08-23T13:35:49Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T13:35:50Z
dc.date.issued2015-12-01en_US
dc.date.issued1394-09-10fa_IR
dc.identifier.citationخواجه, نازنین, شایف, دولت. (1394). بررسی نقش پیش بینی‌کننده سبک‌های فرزندپروری در هوش هیجانی دانش آموزان. نشریه پرستاری ایران, 28(97), 66-76. doi: 10.29252/ijn.28.97.66fa_IR
dc.identifier.issn2008-5923
dc.identifier.issn2008-5931
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.29252/ijn.28.97.66
dc.identifier.urihttp://ijn.iums.ac.ir/article-1-2238-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/612742
dc.description.abstractp dir=RTL style=text-align: justify;strongچکیده/strong/p p dir=RTL style=text-align: justify;strongزمینه و هدف/strong: هوش هیجانی از طریق مدیریت موثر و استفاده از هیجان‌ها در انگیزش و برقراری ارتباط موثر، در تمامی ابعاد زندگی فردی نقش دارد. مطالعه حاضر با هدف بررسی نقش پیش بینی کننده سبک‌های فرزندپروری در هوش هیجانی دانش آموزان انجام شد./p p dir=RTL style=text-align: justify;strongروش بررسی/strong: پژوهش حاضر مطالعه مقطعی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دختر و پسر مقطع راهنمایی شهر گرگان در سال 89-1390 بودند که با نمونه گیری خوشه‌ای چند مرحله‌ای 387 نفر (196 دختر و 191 پسر) انتخاب شدند. برای گردآوری داده‌ها از پرسشنامه استاندارد هوش هیجانی span dir=LTRBar-on/span و پرسشنامه سبک‌های فرزندپروری span dir=LTRBaumrind/span استفاده شد. داده‌های پژوهش با استفاده از نرم افزار آماری span dir=LTRSPSS/span نسخه 20 تجزیه و تحلیل شدند./p p dir=RTL style=text-align: justify;strongیافته/strongstrong‌/strongstrongها/strong: نتایج نشان داد سبک‌های فرزندپروری والدین رابطه معنی داری با هوش هیجانی دانش آموزان داشت و به طور مشترک 87/0 از واریانس، متغیر هوش هیجانی را پیش بینی کرد. همچنین سبک فرزندپروری مقتدر قوی ترین پیش بین هوش هیجانی که با مقدار پیش بینی کنندگی مثبت 71/0، در دانش آموزان بود. سبک‌های فرزندپروری مستبد و آسان گیر نیز به صورت منفی به ترتیب 62/0 و 26/0 درصد از تغییرات هوش هیجانی را تبیین کردند./p p style=text-align: justify;strongspan dir=RTLنتیجه/spanspan dir=RTL‌/spanspan dir=RTLگیری کلی/span/strongspan dir=RTL: بر اساس نتایج بدست آمده از پژوهش حاضر، سبک‌های فرزندپروری عامل مهمی در پیش بینی هوش هیجانی دانش آموزان هستند. لذا پیشنهاد می‌شود جهت تقویت هوش هیجانی دانش آموزان، مشاوران مدارس به آموزش سبک‌های فرزندپروری مناسب برای والدین بپردازند./span/pfa_IR
dc.format.extent629
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIran Journal of Nursingen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.29252/ijn.28.97.66
dc.subjectﻫﻮش ﻫﯿﺠﺎﻧﯽfa_IR
dc.subjectآﻣﻮزشfa_IR
dc.subjectاﻧﮕﯿﺰشfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleبررسی نقش پیش بینی‌کننده سبک‌های فرزندپروری در هوش هیجانی دانش آموزانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدکترای روان شناسی تربیتی، گروه روان شناسی تربیتی، پژوهشگاه رشد معارف، آکادمی تحصیلات تاجیکستان، دوشنبه، تاجیکستان (*نویسنده مسئول). شماره تماس: 09111718961 Nazanin.Khajeh@yahoo.com Email:fa_IR
dc.contributor.departmentدﮐﺘﺮای روان ﺷﻨﺎﺳﯽ ﺗﺮﺑﯿﺘﯽ، ﮔﺮوه روان ﺷﻨﺎﺳﯽ ﺗﺮﺑﯿﺘﯽ، ﭘﮋوﻫﺸﮕﺎه رﺷﺪ ﻣﻌﺎرف، آﮐﺎدﻣﯽ ﺗﺤﺼﯿﻼت ﺗﺎﺟﯿﮑﺴﺘﺎن، دوﺷﻨﺒﻪ، ﺗﺎﺟﯿﮑﺴﺘﺎنfa_IR
dc.citation.volume28
dc.citation.issue97
dc.citation.spage66
dc.citation.epage76


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد