نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorورعی, شکوهfa_IR
dc.contributor.authorممشلی, لیلاfa_IR
dc.contributor.authorغیاثوندیان, شهرزادfa_IR
dc.contributor.authorبحرانی, ناصرfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T13:35:09Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T13:35:10Z
dc.date.available1399-08-23T13:35:09Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T13:35:10Z
dc.date.issued2016-12-01en_US
dc.date.issued1395-09-11fa_IR
dc.identifier.citationورعی, شکوه, ممشلی, لیلا, غیاثوندیان, شهرزاد, بحرانی, ناصر. (1395). تأثیر برنامه آموزشی چند رسانه‌ای بر دانش و عملکرد پرستاران در زمینه تزریق ایمن. نشریه پرستاری ایران, 29(103), 68-77. doi: 10.29252/ijn.29.103.68fa_IR
dc.identifier.issn2008-5923
dc.identifier.issn2008-5931
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.29252/ijn.29.103.68
dc.identifier.urihttp://ijn.iums.ac.ir/article-1-2364-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/612693
dc.description.abstractچکیده زمینه و هدف :تزریقات یکی از رایج‌ترین رویه‌ها در حرفه پرستاری است که مستلزم رعایت معیارهای خاص ایمنی می‌باشد. لذا این مطالعه با هدف تعیین تأثیر برنامه آموزشی چند رسانه‌ای بر دانش و عملکرد پرستاران در زمینه تزریق ایمن انجام شد. روش بررسی: پژوهش حاضر مطالعه‌ای نیمه تجربی، یک گروهی، با طراحی قبل و بعد بود. نمونه‌ها شامل 50 نفر از پرستاران شاغل در شهرستان مینودشت، وابسته به دانشگاه علوم پزشکی گلستان بودند که به روش سر شماری، به مطالعه وارد شدند. ابزار گرد آوری داده‌ها پرسشنامه دانش و چک لیست مشاهده عملکرد پرستاران در مورد تزریق ایمن بود که پرسشنامه دانش قبل و شش هفته بعد از آموزش توسط پرستاران تکمیل شد و عملکردشان نیز با استفاده از چک لیست مورد مشاهده قرار گرفت. مداخله به صورت اجرای برنامه آموزشی چند رسانه‌ای، به مدت 2 هفته، برای پرستاران بود. داده‌ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 16، آمار توصیفی و آزمون تی زوج مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته‌ها: میانگین نمره دانش پرستاران بعد از آموزش به طور معنی داری ارتقاء یافت (05/0 P<) و همچنین بین میانگین امتیاز عملکرد پرستاران قبل و بعد از مداخله آموزشی در سه سطح حین آماده سازی، حین تزریق و پس از تزریق اختلاف آماری معنا داری وجود داشت (05/0 P<). نتیجه‌گیری کلی: نتایج این پژوهش نشان داد که اجرای برنامه آموزشی چند رسانه‌ای موجب افزایش دانش و بهبود عملکرد پرستاران در مورد تزریق ایمن شده است، بنابراین با توجه به اینکه تزریق ایمن یکی از وظایف خطیر پرستاران محسوب می‌شود، استفاده از این روش‌های آموزشی جهت ارتقاء عملکرد بالینی آنان توصیه می‌شود.  fa_IR
dc.format.extent665
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIran Journal of Nursingen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.29252/ijn.29.103.68
dc.subjectآموزش چند رسانه‌ایfa_IR
dc.subjectدانشfa_IR
dc.subjectعملکردfa_IR
dc.subjectپرستارfa_IR
dc.subjectتزریقfa_IR
dc.subjectایمنfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleتأثیر برنامه آموزشی چند رسانه‌ای بر دانش و عملکرد پرستاران در زمینه تزریق ایمنfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentاﺳﺘﺎدیﺎر، ﻋﻀﻮ ﻫﯿﺌﺖ ﻋﻠﻤﯽ داﻧﺸﮑﺪه ﭘﺮﺳﺘﺎری و ﻣﺎﻣﺎیﯽ، داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷﮑﯽ ﺗﻬﺮان، ﺗﻬﺮان، ایﺮانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی ،دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایران (*نویسنده مسئول) شماره تماس: 09308304911 Email: mamashli3153@yahoo.comfa_IR
dc.contributor.departmentداﻧﺸﯿﺎر، ﻋﻀﻮ ﻫﯿﺌﺖ ﻋﻠﻤﯽ داﻧﺸﮑﺪه ﭘﺮﺳﺘﺎری و ﻣﺎﻣﺎیﯽ، داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻠﻮم ﭘﺰﺷﮑﯽ ﺗﻬﺮان، ﺗﻬﺮان، ایﺮانfa_IR
dc.contributor.departmentﻣﺮﺑﯽ ﻫﯿﺌﺖ ﻋﻠﻤﯽ ﮔﺮوه آﻣﻮزﺷﯽ ریﺎﺿﯽ- آﻣﺎر، داﻧﺸﮑﺪه ﻋﻠﻮم ﭘﺎیﻪ، داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻠﻮم و ﻓﻨﻮن ﻫﻮایﯽ ﺷﻬﯿﺪ ﺳﺘﺎری، ﺗﻬﺮان، ایﺮانfa_IR
dc.citation.volume29
dc.citation.issue103
dc.citation.spage68
dc.citation.epage77


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد