نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاشقلی فراهانی, منصورهfa_IR
dc.contributor.authorمسرت اقدم ارجستان, النازfa_IR
dc.contributor.authorحقانی, حمیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T13:34:00Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T13:34:00Z
dc.date.available1399-08-23T13:34:00Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T13:34:00Z
dc.date.issued2018-12-01en_US
dc.date.issued1397-09-10fa_IR
dc.identifier.citationاشقلی فراهانی, منصوره, مسرت اقدم ارجستان, الناز, حقانی, حمید. (1397). تأثیر آموزش به روش ایفای نقش بر دانش دانشجویان پرستاری در زمینه آموزش بیمار. نشریه پرستاری ایران, 31(115), 29-40. doi: 10.29252/ijn.31.115.29fa_IR
dc.identifier.issn2008-5923
dc.identifier.issn2008-5931
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.29252/ijn.31.115.29
dc.identifier.urihttp://ijn.iums.ac.ir/article-1-2797-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/612606
dc.description.abstractزمینه و هدف: آموزش بیمار به عنوان یکی از استانداردهای کیفیت مراقبت پرستاری به شمار می‌آید. برنامه‌های آموزشی نقش مهمی در افزایش آگاهی دانشجویان پرستاری دارند. مطالعه حاضر با هدف تعیین تأثیر آموزش به روش ایفای نقش بر میزان دانش دانشجویان پرستاری در زمینه آموزش بیمار انجام شده است. روش بررسی: این مطالعه به صورت نیمه تجربی بر روی 74 دانشجوی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام گردید. نمونه‌گیری دانشجویان به روش سرشماری صورت گرفت و واحدهای مورد مطالعه به طور تصادفی به دو گروه کنترل و آزمون تقسیم شدند. محتوای آموزش بیمار ابتدا در گروه کنترل به روش رایج در دانشکده و سپس در گروه آزمون به روش ایفای نقش ارائه شد. سپس با استفاده از پرسشنامه سنجش دانش محقق‌ساخته، دانش دانشجویان در زمینه آموزش بیمار در هر دو گروه مورد بررسی قرار گرفت. یافته‌ها: نتایج نشان داد که روش آموزشی ایفای نقش موجب بهبود سطح دانش دانشجویان در زمینه آموزش بیمار شده است. میانگین نمره دانش دانشجویان در گروه آزمون (85/63%) نسبت به گروه کنترل (41/46%) بالاتر بود و این تفاوت از نظر آماری معنی‌دار بود (001/0> P). نتیجه‌گیری کلی: آموزش به روش ایفای نقش می‌تواند بر دانش دانشجویان پرستاری در زمینه آموزش بیمار تأثیرگذار باشد. پیشنهاد می‌شود ایفای نقش در بیش از یک نیمسال و به همراه کاربرد سایر روش‌های آموزش فعال در برنامه‌های آموزشی دانشجویان مورد استفاده قرار گیرد.fa_IR
dc.format.extent790
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIran Journal of Nursingen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.29252/ijn.31.115.29
dc.subjectآموزشfa_IR
dc.subjectایفای نقشfa_IR
dc.subjectدانشfa_IR
dc.subjectآموزش بیمارfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleتأثیر آموزش به روش ایفای نقش بر دانش دانشجویان پرستاری در زمینه آموزش بیمارfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه داخلی جراحی، مرکز تحقیقات مراقبت‌های پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد پرستاری داخلی جراحی،دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران (*نویسنده مسئول). شماره تماس: 09360133499 Email:e.maserat@gmail.comfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه آمار زیستی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران.fa_IR
dc.citation.volume31
dc.citation.issue115
dc.citation.spage29
dc.citation.epage40


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد