نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحمید پیرویfa_IR
dc.contributor.authorدکتر منصوره یادآور نیکروشfa_IR
dc.contributor.authorحقدوست اسکوئی, سیده فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorکارینا برتروfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T13:32:39Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T13:32:39Z
dc.date.available1399-08-23T13:32:39Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T13:32:39Z
dc.date.issued2005-03-01en_US
dc.date.issued1383-12-11fa_IR
dc.identifier.citationحمید پیروی, دکتر منصوره یادآور نیکروش, حقدوست اسکوئی, سیده فاطمه, کارینا برترو. (1383). ارتباطات مراقبت مدار درتجربه بالینی دانشجویان پرستاری. نشریه پرستاری ایران, 18(41), 93-110.fa_IR
dc.identifier.issn2008-5923
dc.identifier.issn2008-5931
dc.identifier.urihttp://ijn.iums.ac.ir/article-1-22-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/612506
dc.description.abstractپرستاری رشته ای مبتنی بر عمل است. نقش عمده ای که کار در بالین در توسعه مهارت های پرستاری دارد، دانشجویان این رشته را ملزم می سازد که یاد بگیرند چگونه در محیط بالینی به عنوان فردی حرفه ای عمل کنند. مطالعات زیادی در زمینه محیط یادگیری بالینی دانشجویان پرستاری و مشکلات مربوط به آن انجام شده است، اما تجربه بالینی دانشجویان پرستاری کمتر به عنوان یک کل مورد توجه قرار گرفته است.   روش مورد استفاده در این پژوهش پدیده شناسی و هدف اصلی آن جستجو، توصیف و تفسیر درک دانشجویان پرستاری از کار بالینی، و بدین ترتیب، بدست آوردن بینش عمیق تر در مورد تجربه کار بالینی دانشجویان پرستاری بود. این پژوهش بر مبنای روش توصیه شده توسط Van Manen انجام شد . در این مطالعه هفت دانشجوی پرستاری درباره تجربه بالینی شان مورد مصاحبه قرار گرفته و داده های بدست آمده مکتوب از این مصاحبه ها با استفاده از روش شناسی پدیده شناختی Van Manen مورد تجزیه و تحلیل توصیفی تفسیری قرار گرفت.   یکی از مهم ترین مضمون های ظهور یافته، ″ ارتباطات مراقبت مدار ″ بود که در چهار زیر مضمون ″ چگونگی اداره بیمار ″ ، ″ ارتباط نزدیک با بیمار ″ ، ″ تقویت بیمار ″ ، و ″ همدلی ″ آن را توصیف می کردند.   هدف پژوهش کیفی و مخصوصاً پدیده شناسی، ایجاد دانش در زمینه پدیده مورد مطالعه است. دانش ایجاد شده در این پژوهش می تواند دستمایه پژوهش های دیگر در این زمینه قرار گیرد تا افق های دیگری در مورد این پدیده گشوده شده و راهنمای آموزش بالینی رشته پرستاری قرار گیرند.fa_IR
dc.format.extent172
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIran Journal of Nursingen_US
dc.subjectارتباطات مراقبت مدارfa_IR
dc.subjectدانشجویان پرستاریfa_IR
dc.subjectتجربه زندهfa_IR
dc.subjectپدیده شناسیfa_IR
dc.subjectروش شناسی Van Manenfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleارتباطات مراقبت مدار درتجربه بالینی دانشجویان پرستاریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.citation.volume18
dc.citation.issue41
dc.citation.spage93
dc.citation.epage110


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد