نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسلمانی, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorاحمدی فراز, منصورهfa_IR
dc.contributor.authorمنصور زاده, زهراfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T13:32:12Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T13:32:12Z
dc.date.available1399-08-23T13:32:12Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T13:32:12Z
dc.date.issued2013-08-01en_US
dc.date.issued1392-05-10fa_IR
dc.identifier.citationسلمانی, فاطمه, احمدی فراز, منصوره, منصور زاده, زهرا. (1392). ارتباط فازهای مختلف ماه با حالات هیجانی دانشجویان. نشریه پرستاری ایران, 26(83), 39-47.fa_IR
dc.identifier.issn2008-5923
dc.identifier.issn2008-5931
dc.identifier.urihttp://ijn.iums.ac.ir/article-1-1600-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/612477
dc.description.abstract  چکیده   زمینه و هدف : حالات هیجانی از عوامل اصلی موثر بر رفتار افراد می باشد. عوامل متعددی باعث تغییر حالات هیجانی افراد می گردد. برخی مطالعات نشان داده است که فازهای مختلف ماه می تواند بر رفتار افراد و حالات هیجانی آنها تاثیر بگذارد. بر این اساس مطالعه حاضر با هدف تعیین ارتباط فازهای مختلف ماه با حالات هیجانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد انجام گردیده است.   روش بررسی : مطالعه حاضر یک پژوهش مقطعی می باشد. تعداد 50 دانشجوی پسر دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد بر اساس شماره دانشجویی به صورت تصادفی انتخاب گردیدند. به منظور گردآوری داده ها در این پژوهش از پرسشنامه پرخاشگری Buss & perry استفاده گردید. پرسشنامه در دو حالت از فازهای ماه که ماه بیشترین (هلال ماه) و کمترین (ایام ماه بدر) فاصله را نسبت به زمین دارد توسط دانشجویان تکمیل گردید. داده ها با استفاده از روشهای آماری توصیفی و استنباطی (آزمون t زوجی، همبستگی پیرسون و اتا) در نرم افزار SPSS نسخه 17 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.   یافته ها: یافته های این پژوهش نشان داد که میانگین نمره پرخاشگری در دانشجویان در ایام بدر به طور معنی داری بیشتر از ایام هلال ماه می باشد. (04/0=P). همچنین میانگین نمره خرده مقیاس پرخاشگری کلامی ( 001/0 >P) و خشم ( 001/0 >P) در دانشجویان در ایام بدر به طور معنی داری بیشتر از ایام هلال ماه بود در حالی که میانگین نمره خرده مقیاس پرخاشگری بدنی و خصومت در ایام بدر و هلال تفاوت معناداری را نشان نداد.   نتیجه گیری کلی : نتایج مطالعه نشان داد که دانشجویان در ایام ماه کامل (بدر) رفتارهای پرخاشگرانه بیشتری از خود نشان دادند. لذا جلب توجه دانشجویان و مدرسین به این رویداد و آموزش نحوه مقابله و مهار خشم و کنترل پرخاشگری برای دانشجویان ضروری بنظر می رسد. علاوه بر این توجه به این امر در برنامه ریزی آموزشی دانشجویان نظیر زمان امتحانات و غیره می تواند باعث ارتقاء عملکرد تحصیلی دانشجویان گردد.fa_IR
dc.format.extent183
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIran Journal of Nursingen_US
dc.subjectفازهای ماهfa_IR
dc.subjectپرخاشگریfa_IR
dc.subjectرفتارfa_IR
dc.subjectحالات هیجانیfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleارتباط فازهای مختلف ماه با حالات هیجانی دانشجویانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری پرستاری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد نجف آباد، گروه پرستاری، اصفهان، ایران(*نویسنده مسئول).fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد پرستاری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد نجف آباد، گروه پرستاری، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی پرستاری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد نجف آباد، گروه پرستاری، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume26
dc.citation.issue83
dc.citation.spage39
dc.citation.epage47


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد