نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمعصومه برخورداریfa_IR
dc.contributor.authorشمس الملوک جلال منشfa_IR
dc.contributor.authorمحمود محمودیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T13:32:04Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T13:32:04Z
dc.date.available1399-08-23T13:32:04Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T13:32:04Z
dc.date.issued2011-04-01en_US
dc.date.issued1390-01-12fa_IR
dc.identifier.citationمعصومه برخورداری, شمس الملوک جلال منش, محمود محمودی. (1390). بررسی میزان گرایش به تفکر انتقادی در دانشجویان کارشناسی پیوسته پرستاری دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی و دانشگاه آزاد اسلامی‌شهر یزد. نشریه پرستاری ایران, 24(69), 18-25.fa_IR
dc.identifier.issn2008-5923
dc.identifier.issn2008-5931
dc.identifier.urihttp://ijn.iums.ac.ir/article-1-944-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/612466
dc.description.abstract  زمینه و هدف: تفکر انتقادی یک جزء ضروری در عملکرد پرستاری است؛ بنابراین دانش و فهم تفکر انتقادی دانشجویان برای آموزش دهندگان حرفه پرستاری مهم می باشد. لذا این پژوهش با هدف بررسی میزان گرایش به تفکر انتقادی در دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته پرستاری انجام گردید.   روش بررسی: مطالعه از نوع توصیفی بود. جامعه پژوهش را کلیه دانشجویان سال سوم و چهارم کارشناسی پیوسته پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی و آزاد اسلامی‌شهر یزد شاغل به تحصیل در نیمسال دوم سال 87-1386 تشکیل دادند. نمونه‌های این مطالعه 170 نفر بودند که به صورت تصادفی ساده انتخاب گردیدند. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه‌ای مشتمل بر دو بخش بود، که بخش اول آن شامل مشخصات دموگرافیک و بخش دوم آن پرسشنامه گرایش به تفکر انتقادی کالیفرنیا بود.   یافته‌ها: نتایج نشان داد که 8/81 درصد دانشجویان دارای گرایش به تفکر انتقادی متزلزل بودند و زیرگروه‌های جستجوگری در 6/57 درصد، قدرت تجزیه و تحلیل در 4/62 درصد و اعتماد به نفس در 8/51 درصد مثبت؛ و زیر گروه‌های انتقادپذیری در 5/76 درصد، قدرت سازماندهی در 6/60 درصد، و رشدیافتگی در 3/65 درصد متزلزل؛ و زیرگروه حقیقت‌جوئی در 1/67 درصد منفی بود.   نتیجه‌گیری کلی: با توجه به یافته‌های پژوهش که نشان داد گرایش به تفکر انتقادی در دانشجویان پرستاری متزلزل می باشد، بر لزوم استفاده از استراتژی‌های خاص جهت رشد گرایش به تفکر انتقادی تأکید می شود.fa_IR
dc.format.extent139
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIran Journal of Nursingen_US
dc.subjectتفکر انتقادی - دانشجویان پرستاریfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleبررسی میزان گرایش به تفکر انتقادی در دانشجویان کارشناسی پیوسته پرستاری دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی و دانشگاه آزاد اسلامی‌شهر یزدfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentمربی و عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، یزد، ایران (٭مولف مسئول) شماره تماس: 41-8210540-0351fa_IR
dc.contributor.departmentمربی و عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد و عضو هیئت علمی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume24
dc.citation.issue69
dc.citation.spage18
dc.citation.epage25


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد