نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمعصومه صیدیfa_IR
dc.contributor.authorدکتر اکرم حیدریfa_IR
dc.contributor.authorدکتر سید رضا رئیس کرمیfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-23T13:30:38Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-11-13T13:30:38Z
dc.date.available1399-08-23T13:30:38Zfa_IR
dc.date.available2020-11-13T13:30:38Z
dc.date.issued2005-01-01en_US
dc.date.issued1383-10-12fa_IR
dc.identifier.citationمعصومه صیدی, دکتر اکرم حیدری, دکتر سید رضا رئیس کرمی. (1383). میزان رضایت بیماران بستری در بخش های داخلی و جراحی از خدمات پزشکی و پرستاری. نشریه پرستاری ایران, 17(40), 55-61.fa_IR
dc.identifier.issn2008-5923
dc.identifier.issn2008-5931
dc.identifier.urihttp://ijn.iums.ac.ir/article-1-36-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/612363
dc.description.abstract رضایت بیمار پدیده پیچیده ای است که تحت تاثیر عوامل گوناگون قرار دارد و بازتاب نظر بیماران درباره مراقبت و خدمات بهداشتی برای مدیران، ارائه دهندگان مراقبت و بیماران ارزشمند است.   تحقیق حاضر با هدف تعیین میزان رضایتمندی بیماران بستری در بخش های داخلی و جراحی از خدمات پزشکی و کادر پرستاری بیمارستان های کامکار و نکویی قم در سال 1382 انجام شده است.   این مطالعه مقطعی بر روی 400 بیمار واجد شرایط شرکت در پژوهش صورت گرفته است. نمونه گیری به روش آسان انجام شد. از پرسشنامه رضایتمندی که روایی و پایایی آن توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال 1375 به تأئید رسیده بود، استفاده گردید. اطلاعات توسط پرسشگران به روش مصاحبه جمع آوری شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار آماری SPSS استفاده گردید.   با توجه به نتایج تحقیق میزان رضایت بیماران از خدمات پزشکان 79درصد (77 درصد در بیمارستان کامکار و 81درصد در بیمارستان نکویی) و خدمات کادر پرستاری 74درصد (73 درصد در بیمارستان کامکار و 75 درصد در بیمارستان نکویی) به دست آمد.   در این پژوهش میزان رضایت کلی بیماران از خدمات پزشکی و پرستاری 5/76درصد (75درصد در بیمارستان کامکار و 78 درصد در بیمارستان نکویی) به دست آمد به منظور افزایش هر چه بیشتر میزان رضایت بیماران از خدمات ارائه شده در بیمارستان ها پیشنهاد می شود که براساس یافته های این پژوهش با برنامه ریزی و عملکرد صحیح در جهت رفع عوامل نارضایتی اقدام های مقتضی صورت پذیرد.fa_IR
dc.format.extent122
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIran Journal of Nursingen_US
dc.subjectرضایت بیمارfa_IR
dc.subjectخدمات پزشکیfa_IR
dc.subjectخدمات پرستاریfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleمیزان رضایت بیماران بستری در بخش های داخلی و جراحی از خدمات پزشکی و پرستاریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue40
dc.citation.spage55
dc.citation.epage61


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد